Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Angående Nya politiktrådens debattklimat


Alix

Rekommendera Poster

Joel Westerholm

Nej, politiktråden fungerade inte den här gången heller och jag har inga planer på att öppna den igen.

 

Och låt inte tjafset därifrån spilla över här nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Tja, MW är en del av näringslivet, som står regeringen nära, och många i politiktråden är regeringskritiska. Det blev väl ett logiskt slut och hör till samhällsutvecklingen. De regeringsvänliga uttrycker tillfredsställelse över att tråden stängs, ni ser ju det ovan. "Debattklimatet" blev ett bekvämt svepskäl. Ja, ett svepskäl eftersom det har varit likadant i åratal. Och alla som retar sig på debattnivån nu har alltid gjort det. Finns ingen specifik anledning att stänga tråden just nu. Högern har vunnit, grattis... emoticon-yuck.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska erkänna att det blir lite jobbigt att inte kunna diskutera den senaste tidens uppgång för vänstern och tillbakagång för framför allt SD. Men det är ungefär som Kiplon sa. Jag prenumererade på tråden och besökte den dagligen. Men så länge det det bara är i princip två debattörer som ständigt måste jämföra vem som har störst så går man bara och väntar på att tråden ska stängas. Om jag själv vore forumansvarig skulle jag inte dra mig för att stänga av dessa två. För numera känns det som om alla vi andra uppnått förmågan att inte vara alltför vassa i dialogen. Ingen annanstans i samhället får buset härja fritt på bekostnad av de mer skötsamma. Samma regler borde gälla även här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska erkänna att det blir lite jobbigt att inte kunna diskutera den senaste tidens uppgång för vänstern och tillbakagång för framför allt SD. Men det är ungefär som Kiplon sa. Jag prenumererade på tråden och besökte den dagligen. Men så länge det det bara är i princip två debattörer som ständigt måste jämföra vem som har störst så går man bara och väntar på att tråden ska stängas. Om jag själv vore forumansvarig skulle jag inte dra mig för att stänga av dessa två. För numera känns det som om alla vi andra uppnått förmågan att inte vara alltför vassa i dialogen. Ingen annanstans i samhället får buset härja fritt på bekostnad av de mer skötsamma. Samma regler borde gälla även här.

 

Jag antar att du med den ena menar mig, men vem skulle den andra vara? Semmelman? MikaelQ? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Nu är det väl rätt uppenbart vad som hände, låt inte tjafset spilla över här.

 

Det här är ett forum om Mac, iPhone, iPad osv. och vi kan tillåta andra ämnen i Papperskorgen så länge det funkar. Nu gjorde det inte det längre så tråden är stängd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se Joels inlägg ovan.

 

Denna tråd är väl just ämnad för att reda ut vad som gick fel i förra?

 

För att då fortsätta, det är skillnad på oense och osams, några klarade inte av den gränsdragningen och då blev det till personangrepp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja tack, det vill jag att du gör.

Konstigt, det är bortplockade nästan allihop.

Undrar vad det kan bero på ...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt, det är bortplockade nästan allihop.

Undrar vad det kan bero på ...?

 

Nästan allihop? Jag nöjer med om du kan ta fram de som finns kvar.

Märkligt nog har flera av dina påhoppsinlägg försvunnit samtidigt.

Kan det vara så att Joel klokt nog tog bort hela tjafset. Det hade ju blivit en konstig tråd om bara mina sakliga, kloka inlägg blivit kvar när jag försvarade mig mot dig? :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan allihop? Jag nöjer med om du kan ta fram de som finns kvar.

Märkligt nog har flera av dina påhoppsinlägg försvunnit samtidigt.

Kan det vara så att Joel klokt nog tog bort hela tjafset. Det hade ju blivit en konstig tråd om bara mina sakliga, kloka inlägg blivit kvar när jag försvarade mig mot dig? :utskallning:

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Mr. Mxyzptlk

Jag sörjer djupt att politiktråden är stängd, och tycker forumet har blivit sömnigt och tråkigt sedan det skedde.

 

Det gör att jag inte besöker det så ofta längre, och färre besök lär det bli.

 

Jag tycker inte alls att tråden "spårade ur" - tvärtom, så var personangreppen färre än i tidigare försök.

Några skrivare var väldigt sugna på att karaktärisera andra skrivare. Själv tycker jag nog, trots att jag inte delar hans syn och åsikter, att "Blablalooba" var långt ifrån det värsta, eller ens bland de värsta exemplen på detta. Ibland handlar det om humor, ibland om humör, men nog är det bra synd ändå på så pass rara ärtor.

 

Måste man överhuvudtaget kommentera en inläggsskrivares karaktärsdrag? Räcker det inte med att bemöta vederbörandes argument?

 

Finns det några påtagliga och konkreta grunder för att mena att forumdeltagare lämnat forumet p.g.a. just "tonen i politiktråden"?

 

När jag, ganska snart, kastar in forumhandduken, är det inte p.g.a. "tonen i politiktråden", utan för att jag saknar just den tonen.

Är det inte ett fattigdomsbevis att behöva stänga den?

 

/sorgsen Mr. M.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad mig anbelangar får det gärna finnas en tråd där ni får käka upp varandra om ni känner för det. Men jag kommer inte att bry mig ett smack bara det inte spiller över i andra trådar vilket det har gjort förr. Det är väl också en av anledningarna till att den första tråden stängdes och att den andra tråden fick stenhårda restriktioner. Men för all del bit och slit i varandra......gaspar.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Alltså det fungerar inte. Det är för långt ifrån forumets syfte och ingenting ställer till så mycket problem som politiktråden har gjort genom historien. Det är inte bara påhopp och regelbrott, utan det handlar också om en ton i tråden som påverkar hela forumet till viss del.

 

Precis som Axelman säger så spiller tjafset där också ofta över till andra delar av forumet, och då blir det plötsligt ett stort problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...