Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Meddelanden-programmet startar lite när det vill


MacSunzet

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har aktiverat Meddelanden. Och fyllt i

1. Att den inte ska spara historik av konversationer

2. Att den inte skall starta när datorn startar

 

Jag tycker Meddelanden är en jättebra att använda om jag är hemma. Mkt smidigt att messa via än iPhone.

Jag kan också dra över foton som mms:ats till mig på ett enkelt och smidigt sätt.

Men!

Efter jag använt den måste jag manuellt radera konversationen och sedan logga ut för att vara säker på att

programmet inte bara ploppar upp helt plötsligt.

Jag är ofta inloggad på mitt konto på iMacen, den är placerad fullt synlig för resterande familj, och nu i juletider

blir det väldigt tydligt att man inte vill att någon skall se konversationerna via mäss... :)

Därför är det jätteirriterande att det promt måste ploppa upp på skärmen helt plötsligt. Det gör inte det direkt heller

när jag messar med telefonen utan kan dyka upp en stund senare... Programmet är nerstängt och ändå kommer

det upp förr eller senare...

Hur kan man avaktivera det utan att behöva logga ur programmet och/eller radera varenda konversation?

 

Tycker Apple har en hel del att jobba med där.

Och när jag ändå är igång: Kontakter? Varför måste man kryssa i och kryssa ur grupperna numera? Värdelöst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta bort Meddelanden från Notiscentret. Är du inloggad på Meddelande så tar det emot meddelanden, att klaga på det är lite som att klaga på att radion tar emot radiostationer så länge som den är påslagen. :) Men tar du bort Meddelanden från Notiscentret så slipper du ha meddelanden som ploppar upp på skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...