Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

ML, Bootcamp och XP..?


jan.s

Rekommendera Poster

Jo, jag vet att ML och Bootcamp 4 inte supportar XP men är det någon som installerat ML på en disk som redan innehåller gammal bootcamp och XP ? Kör SL med dess bootcamp och XP och är sugen på att uppgradera till ML. Tyvärr vill svågern ha support på sin gamla XPapplikation (jag har ifs kört xp i virtualbox under w7) men undrar om någon har erfarenhet av ML och XP ? Går det eller tar ML bort bootcamppartionen ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att det ska fungera, men du kan aldrig installera om den igen dock, stödet för XP försvann med OS X 10.7

 

Att köra XP i en VM är inget alternativ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funkar utmärkt att installera xp på ML,skapa bara en ny partion på mac-disken o formatera till fat-format,sedan i med xp-skivan o starta om datorn o håll inne alt,välj sedan startskivan för xp o installera,sedan hämtar du hem drivrutinerna för bootcamp 2.1 (sök på google) o installerar när xp-installationen är klar,funkade för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska sätta igång med ml-installationen, har en färsk superduperkopia av sl om galoscherna inte passar. Har en gammal Nokiatelefon att ringa med och använder isync som ju försvinner men å andra sidan blir det inte många nya kontakter vid min ålder (65) oroligoledsen.gif. Har en gammal parallells som kanske funkar med ml så i värsta fall pysslar jag med det. Det värsta som kan hända är att xp inte funkar och det går åt ett antal timmar att installera detta samt de applikationer som krävs. Mange tack för era svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kör jag ML och har bootat XP..Lite segt vid uppstart, har en c2d mini med 4 gb minne. Som förväntat men upptäckte att uppgifter i iCal försvunnit..som jag använder för att debitera svågern..Men jag bootar från min superduper och tar de uppgifterna till min gamla macbook som bara klarar av SL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...