Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ta bort synkroniserade fotoalbum


arjemma

Rekommendera Poster

Jag har en gång synkat bilder från en mapp i min Mac till min iPhone men nu när jag vill ta bort albumen från min iPhone så går det inte. Bilderna tar upp en massa onödig plats så vill ha bort dem snarast!

 

Någon som vet hur man gör?

Har bockat bort bocken i iTunes som synkroniserar från mappen på macen men de försvinner inte från telefonen. Hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du går in på bilderna i iPhone, får du inte upp en papperskorg om du klickar på en bild?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en liknande fråga. Jag vill ta bort bilderna jag tagit med kameran i iFånen, utan att behöva ta bort en och en. I min digitalkamera så bråkar jag formatera om minneskortet, men det kan jag ju inte göra med iFånen.

 

Alltså: Hur tar jag enklast bort alla kamerabilderna från iFånen. (Den dyker ju inte ens upp i Finder).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du går in på bildalbumet, högst upp till höger finns en ruta med en pil till höger. Klicka på denna. Du får nu upp "Välj bilder". Längst ner finns alternativen "Dela", "Kopiera", Spara" och "Radera". Markera bilderna, tryck på "Radera".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en liknande fråga. Jag vill ta bort bilderna jag tagit med kameran i iFånen, utan att behöva ta bort en och en. I min digitalkamera så bråkar jag formatera om minneskortet, men det kan jag ju inte göra med iFånen.

 

Alltså: Hur tar jag enklast bort alla kamerabilderna från iFånen. (Den dyker ju inte ens upp i Finder).

 

Vad har du för telefon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen papperskorg vid de bilderna jag har i biblioteket som jag har fört över från datorn. Har alltså inte tagit bilderna med mobilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för telefon?

iFåne 4s med iOS 6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du går in på bildalbumet, högst upp till höger finns en ruta med en pil till höger. Klicka på denna. Du får nu upp "Välj bilder". Längst ner finns alternativen "Dela", "Kopiera", Spara" och "Radera". Markera bilderna, tryck på "Radera".

 

Det där funkar inte eftersom att bilderna är överlagda från Macen till iPhonen. Finns inget radera alternativ, bara "dela" och "bildspel". :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iFåne 4s med iOS 6.

 

Aldrig hört talas om. Vad är det för märke?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig hört talas om. Vad är det för märke?

Hur menar du nu? Förstår du verkligen inte vad det är för telefon?

Du kan ju exempelvis kolla i vilken forumsavdelning vi befinner oss. Det är "iPhone". Och då är alltså fabrikatet "Apple".

 

Nu när du förhoppningsvis har förstått, vill du då vara snäll och försöka hjälpa till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag iPhone-rookie och har bara varit användare i en dryg månad, men eftersom de mer rutinerade användarna verkar vara lite väl "uptight" och lite "finare" då de inte verkar vilja hjälpa andra användare som är nya eller försöker vara lite roliga (påminner mig lite om fransmän som ena sekunden inte förstår ett ord engelska, men den andra sekunden kan prata rätt ok engelska bara man försökt lite på värdelös skolfranska) gör jag ett försök ändå.

 

arjemma:

 

Jag har gjort samma upptäckt som du och som jag förstått det så går det inte att på ett enkelt sätt (som man t ex är van med från gamla "dumbphones" eller Android-lurar) att välja att radera bilder och musik som synkats över till sin iPhone. Det enda sättet som jag förstår att man kan göra på är att helt enkelt ta bort motsvarande mapp(ar) på din Mac och sedan "synka bort" dina bilder från din iPhone. Alternativt om du vill ta bort alla bilder utom "Kamerarulle" kan du förmodligen välja en ny, tom, mapp att synka samtliga bilder mot, så gissar jag att alla bilder försvinner. Inte världens mest användarvänliga sätt, men jag tror det är så man måste göra.

 

Telly 82:

 

Svaret på din fråga finns i post #4: Du går in på bildalbumet, högst upp till höger finns en ruta med en pil till höger. Klicka på denna. Du får nu upp "Välj bilder". Längst ner finns alternativen "Dela", "Kopiera", Spara" och "Radera". Markera bilderna, tryck på "Radera" . Eftersom det går att komma åt bildrullen även via datorn (t ex via utforskaren om man har en PC) är det lätt att tro att man skulle kunna gå in där och markera samtliga bilder man vill ta bort där och sedan välja att radera dem (som man t ex är van med från gamla "dumbphones" eller Android-lurar), men det verkar inte tillåtas att via datorn ta bort eller lägga till foton från "Kamerarulle", även om det åtminstone går att kopiera över bilder från sin iPhone till datorn denna väg.

 

Hoppas detta hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telly 82:

 

Svaret på din fråga finns i post #4: Du går in på bildalbumet, högst upp till höger finns en ruta med en pil till höger. Klicka på denna. Du får nu upp "Välj bilder". Längst ner finns alternativen "Dela", "Kopiera", Spara" och "Radera". Markera bilderna, tryck på "Radera" .

Hur markerar jag alla bilderna på en gång? Att peka på dem en och en tar ju en himla tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du nu? Förstår du verkligen inte vad det är för telefon?

Du kan ju exempelvis kolla i vilken forumsavdelning vi befinner oss. Det är "iPhone". Och då är alltså fabrikatet "Apple".

 

Nu när du förhoppningsvis har förstått, vill du då vara snäll och försöka hjälpa till?

 

Jaha du menar iPhone men skriv det då.

Om jag inte tar fel skrev du något annat.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha du menar iPhone men skriv det då.

Om jag inte tar fel skrev du något annat.

Jag ber om ursäkt att jag överskattade din fattningsförmåga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur markerar jag alla bilderna på en gång? Att peka på dem en och en tar ju en himla tid.

 

Jag tror tyvärr att du måste markera dem en och en. Inte så användarvänligt för att vara ett användarvänligt OS, men det är kanske för att folk inte ska råka markera alla av misstag och radera rubbet utan att det är meningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror tyvärr att du måste markera dem en och en. Inte så användarvänligt för att vara ett användarvänligt OS, men det är kanske för att folk inte ska råka markera alla av misstag och radera rubbet utan att det är meningen.

OK, tack. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ber om ursäkt att jag överskattade din fattningsförmåga.

 

Det är ditt ansvar att skriva på sådant sätt att andra försår vad du menar och inte andras att gissa vad du menar.

Eftersom du inte verkar veta hur man stavar iPhone eller iphone,som andra vill att man ska skriva,måste jag får fråga vad det är du menar.

 

Eller skriver du Vålvå eller Bemwe också?

 

Att ändra stavningen för att göra sig lustig är bara löjligt

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ditt ansvar att skriva på sådant sätt att andra försår vad du menar

Då får du väl leva som du lär. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får du väl leva som du lär. ;)

 

Det skrev jag inte med vilja till skillnad mot dig.

Att android fanboys håller på och larvar sig med att stava iPhone fel är något jag kan acceptera men inte på ett Mac forum

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag iPhone-rookie och har bara varit användare i en dryg månad, men eftersom de mer rutinerade användarna verkar vara lite väl "uptight" och lite "finare" då de inte verkar vilja hjälpa andra användare som är nya eller försöker vara lite roliga (påminner mig lite om fransmän som ena sekunden inte förstår ett ord engelska, men den andra sekunden kan prata rätt ok engelska bara man försökt lite på värdelös skolfranska) gör jag ett försök ändå.

 

arjemma:

 

Jag har gjort samma upptäckt som du och som jag förstått det så går det inte att på ett enkelt sätt (som man t ex är van med från gamla "dumbphones" eller Android-lurar) att välja att radera bilder och musik som synkats över till sin iPhone. Det enda sättet som jag förstår att man kan göra på är att helt enkelt ta bort motsvarande mapp(ar) på din Mac och sedan "synka bort" dina bilder från din iPhone. Alternativt om du vill ta bort alla bilder utom "Kamerarulle" kan du förmodligen välja en ny, tom, mapp att synka samtliga bilder mot, så gissar jag att alla bilder försvinner. Inte världens mest användarvänliga sätt, men jag tror det är så man måste göra.

 

Hoppas detta hjälper.

 

Tack för att du använde tråden till att faktiskt hjälpa oss istället för att bara pika andra.

Det funkade så tack ännu en gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du använde tråden till att faktiskt hjälpa oss istället för att bara pika andra.

Det funkade så tack ännu en gång!

 

Varsågod , det är det jag tycker att forum bör vara till, att hjälpa och hjälpas smile.gif.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

arjemma:

 

Jag har gjort samma upptäckt som du och som jag förstått det så går det inte att på ett enkelt sätt (som man t ex är van med från gamla "dumbphones" eller Android-lurar) att välja att radera bilder och musik som synkats över till sin iPhone.

 

Musik kan man radera direkt i iPhonen, det är bara att svepa över artist/album/låt så kommer alternativet "radera" upp.

Det funkar i alla fall fint för mig :)

 

Håller med om att det är en smula märkligt att man inte tillåts göra samma sak med foton som synkats in, utan bara med dom som finns i kamerarullen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Musik kan man radera direkt i iPhonen, det är bara att svepa över artist/album/låt så kommer alternativet "radera" upp.

Det funkar i alla fall fint för mig :)

 

Håller med om att det är en smula märkligt att man inte tillåts göra samma sak med foton som synkats in, utan bara med dom som finns i kamerarullen.

 

Tack för tipset smile.gif. Jag har bara försökt att lång-trycka som jag är van från min Android-tid för att få fram fler funktioner när det inte finns menyknappar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Jag lyckades genom att skapa ett tomt album i datorn och sedan synka min Iphone 4S mot detta tomma album. Gå in på bilder i Itunes tryck på synka då kommer en fråga mot vad du vill synka. Markera det tomma albumet i datorns bildmapp, tryck på synka och då försvinner alla album ur telefonen. Härligt :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tack för att du använde tråden till att faktiskt hjälpa oss istället för att bara pika andra.

Det funkade så tack ännu en gång!

Hittade en metod att tömma Bildbiblioteket:

"

Hej,

Jag hade samma problem dvs kunde inte radera bildbibliotek på min iPhone.

Jag hittade ett sätt att lösa detta på.

Jag skapade en tom folder på skrivbordet på min dator. Sedan kopplade jag in iPhone och öppnade iTunes. Jag klickar på iPhone i itunes och väljer Bilder. Där väljer jag att synka bilder med den tomma foldern. Då försvann alla foton.Jag vet inte om alla foton i Kamerarullen också försvinner, för de hade jag redan raderat manuellt. Spara bilderna i Kamerarullen på datorn innan ni provar detta för säkerhets skulle.

 

Lycka till

Funkade klockrent!

"

Innebär alltså att man synkar genom att använda iTunes och via den ersätter man alla bilder i Bildbiblioteket med 0 bilder från den tomma mappen i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...