Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Svårt att reparera nya iMac


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

iFixit meddelar att det är extra eländigt att demontera den nya iMacen men också att det går att byta RAM-minne! De är inte fastlödda men för att göra det måste du riva ner HELA datorn........ utskallning.gifutskallning.gifutskallning.gifutskallning.gif Det sittar två RAM-platser på baksidan av moderkortet när man öppnar upp....angry.gif

post-363-083850400 1354517996_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VARFÖR är det så svårt att göra en lucka på baksidan av iMacen där man kommer åt RAM och hårddisk.......? Det är HELT otroligt makalöst knäppt att de inte gör det. Jag tror jag ska maila Tim Cook.utskallning.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VARFÖR är det så svårt att göra en lucka på baksidan av iMacen där man kommer åt RAM och hårddisk.......? Det är HELT otroligt makalöst knäppt att de inte gör det. Jag tror jag ska maila Tim Cook.utskallning.gif

[+] Ja, det borde vara hur simpelt som helt att lägga till en sån lucka. :crossfingers::yeahbaby:

 

Men förmodligen är det väl ungefär samma anledning till varför du idag, om du öppnar huven på en ny bil, inte längre kan peka och säga: "-Där är motorn". :)

 

€gna v€rk$täd€r.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De gamla iMacarna är också skitdryga att mecka i. Men det här tar ju priset. Iochförsig lite smidigare när man väl är inne i den men vafan... applicera ny dubbelhäftande tejp för att få ihop skiten igen?!?

Aja, då vet man vad man har att se fram emot då inom en snar framtid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[+] Ja, det borde vara hur simpelt som helt att lägga till en sån lucka. :crossfingers::yeahbaby:

 

Men förmodligen är det väl ungefär samma anledning till varför du idag, om du öppnar huven på en ny bil, inte längre kan peka och säga: "-Där är motorn". :)

 

€gna v€rk$täd€r.

 

Jo, nog fattar jag varför... frågan var retorisk. Risken är att man inte vill ha en sådan dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...