Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag får inte funktionen "blanda" att funka i iTunes11


melliot

Rekommendera Poster

Hej,

 

Installerade nya iTunes igår och nu får jag inte funktionen "blanda" att fungera. Någon som vet? Jag har valt under: Reglage -> Blanda -> Efter album

men efter att valt album är färdigspelat så slutar iTunes, istället för att slumpmässigt välja ett nytt album. Så var det inte förut, och jag trodde ju med gjort val att detta skulle funka även nu. :(

 

Tips tas tacksamt emot, jag förmodar att jag missat ngn inställning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak för mig. Testade sen med samma inställning men valde en låt (och därmed Album) under "Låtar"- fliken. Då verkar det fungera bättre, spelar igenom hela albumet med den valda låten i och hoppar sen vidare till nytt album.

 

Hoppas det funkar för dig:)

 

 

 

quote name='melliot' timestamp='1354396172' post='1590491']

Hej,

 

Installerade nya iTunes igår och nu får jag inte funktionen "blanda" att fungera. Någon som vet? Jag har valt under: Reglage -> Blanda -> Efter album

men efter att valt album är färdigspelat så slutar iTunes, istället för att slumpmässigt välja ett nytt album. Så var det inte förut, och jag trodde ju med gjort val att detta skulle funka även nu. :(

 

Tips tas tacksamt emot, jag förmodar att jag missat ngn inställning...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag går in i albumvyn och har *inget album markerat* och där har slump aktiverat efter album och trycker på "play", då slumpar den låtarna i ett album och när ett album är färdigspelat går den vidare till ett annat album.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag går in i albumvyn och har *inget album markerat* och där har slump aktiverat efter album och trycker på "play", då slumpar den låtarna i ett album och när ett album är färdigspelat går den vidare till ett annat album.

 

Fungerar här också med blanda album.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack - både låtvyn som smyge svarat funkar, och Raphaels variant verkar också funka -- med det aber att efter att jag valt ett första album så måste jag klicka mellan omslagen för att inte ha ngt album markerat. jobbigt! men det funkar åtminstone. :) (fast vad jag snabbt kan se så slumpar den inte ordningen på låtarna inom albumet - vilket för min del är ett plus)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har artist-vyn så slumpar den album inom artisten om du har slump av album på. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tummeupp.gif bra där, tack!

 

 

Om du har artist-vyn så slumpar den album inom artisten om du har slump av album på. :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, efter att ha kört under dagen kan jag konstatera att det funkar under låtvyn, och att det funkade en gång i albumvyn genom att välja ett album o sen klicka i "intet" så att inget album var markerat - men sen rippade jag in en ny CD och efter det får jag inte blanda att funka i albumvyn igen, hur jag än ser till att inget är markerat... i låtvyn fungerar det. suck...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...