Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad har ni för mail-program och mailtjänst? Är ni nöjda?


Explorer

Rekommendera Poster

Jag har bara haft detta enda Tele2 konto sen jag köpte dator ffg åtta år sen.

Har inget att jämföra med. Tips, förslag ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har länge varit "allergisk" mot att använda en operatörs e-postadress som min primära adress. Det fungerar oftast utmärkt, men den dagen man byter operatör (t.ex. vid flytt) så är det inte säkert att man får behålla adressen. Bättre då att använda en mer oberoende e-postleverantör, som man kan "ta med sig" när och var som helst.

 

Med det sagt, behöver man inte något särskilt program om man bara väljer "rätt" leverantör. (Eller menade Du egentligen "e-postleverantör" när Du skrev "mail-program"?)

 

Gmail är enligt min mening överlägset i princip allt annat. Det är gratis. Det går att komma åt överallt, på alla datorer och i de flesta mobila enheter. Det har otroligt stort lagringsutrymme (vilket gör att jag aldrig slänger några brev eller bilagor, om det inte handlar om spam). Det går lätt att söka bland meddelandena.

 

Det går även, om man vill, att använda ett program på datorn för att ta emot och skicka e-post med Gmail.

 

Hoppas jag svarade på frågan. ;)

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är "Vad har ni för något mail-program." Och som svar på det så använder jag det inbyggda Apple Mail i Macen och ser ingen anledning att byta program.

Sen pratar du om Tele2 konto, men Tele2 är inget mailprogram utan de erbjuder en mailtjänst. Vad är frågan egentligen, ska vi prata program eller ska vi prata mailtjänster?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är "Vad har ni för något mail-program." Och som svar på det så använder jag det inbyggda Apple Mail i Macen och ser ingen anledning att byta program.

Sen pratar du om Tele2 konto, men Tele2 är inget mailprogram utan de erbjuder en mailtjänst. Vad är frågan egentligen, ska vi prata program eller ska vi prata mailtjänster?

 

 

Jaha ja, puh och ursäkta så mycket att jag råkar använda fel terminologi.

Angående Apple Mail, så frågade jag (som jag beskrev) Apple Care om huruvida jag kunde skapa ett @mac.com ,som en kompis till mig har,

men fick svaret att det inte längre var tillgängligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har länge varit "allergisk" mot att använda en operatörs e-postadress som min primära adress. Det fungerar oftast utmärkt, men den dagen man byter operatör (t.ex. vid flytt) så är det inte säkert att man får behålla adressen. Bättre då att använda en mer oberoende e-postleverantör, som man kan "ta med sig" när och var som helst.

 

Med det sagt, behöver man inte något särskilt program om man bara väljer "rätt" leverantör. (Eller menade Du egentligen "e-postleverantör" när Du skrev "mail-program"?)

 

Gmail är enligt min mening överlägset i princip allt annat. Det är gratis. Det går att komma åt överallt, på alla datorer och i de flesta mobila enheter. Det har otroligt stort lagringsutrymme (vilket gör att jag aldrig slänger några brev eller bilagor, om det inte handlar om spam). Det går lätt att söka bland meddelandena.

 

Det går även, om man vill, att använda ett program på datorn för att ta emot och skicka e-post med Gmail.

 

Hoppas jag svarade på frågan. ;)

 

Tack, tack för svar. Och, ja - jag menade e-postleverantör när jag skrev mailprogram.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Du kan väl få en icloud.com adress istället för mac.com. Det skapades en automatisk sådan åt mig när jag registrerade mig för icloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är "Vad har ni för något mail-program." Och som svar på det så använder jag det inbyggda Apple Mail i Macen och ser ingen anledning att byta program.

Sen pratar du om Tele2 konto, men Tele2 är inget mailprogram utan de erbjuder en mailtjänst. Vad är frågan egentligen, ska vi prata program eller ska vi prata mailtjänster?

Jaha ja, puh och ursäkta så mycket att jag råkar använda fel terminologi.

Angående Apple Mail, så frågade jag (som jag beskrev) Apple Care om huruvida jag kunde skapa ett @mac.com ,som en kompis till mig har,

men fick svaret att det inte längre var tillgängligt.

En rättvisande rubrik ger större chans till svar på det man vill veta. Jag justerar rubriken lite och hoppas du får de svar du behöver. /moderator

 

Edit: Flyttar även tråden till rätt avdelning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har länge varit "allergisk" mot att använda en operatörs e-postadress som min primära adress. Det fungerar oftast utmärkt, men den dagen man byter operatör (t.ex. vid flytt) så är det inte säkert att man får behålla adressen. Bättre då att använda en mer oberoende e-postleverantör, som man kan "ta med sig" när och var som helst.

Med det sagt, behöver man inte något särskilt program om man bara väljer "rätt" leverantör. (Eller menade Du egentligen "e-postleverantör" när Du skrev "mail-program"?)

 

Gmail är enligt min mening överlägset i princip allt annat. Det är gratis. Det går att komma åt överallt, på alla datorer och i de flesta mobila enheter. Det har otroligt stort lagringsutrymme (vilket gör att jag aldrig slänger några brev eller bilagor, om det inte handlar om spam). Det går lätt att söka bland meddelandena.

 

Det går även, om man vill, att använda ett program på datorn för att ta emot och skicka e-post med Gmail.

 

Hoppas jag svarade på frågan. ;)

 

 

/ Kiwi

 

+1 yeahbaby.gif

 

Gmail funkar suveränt bra och är lätt att lägga in i Apples mailprogram i såväl mac som iPhone eller iPad. Hotmail är en annan, men jag skulle akta mig för att starta upp ett hotmailkonto idag då den tjänsten förmodligen kommer att upphöra (har jag för mig att jag läst någonstans)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...