Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Kan inte spara Photoshop bilder

David.thomsson

Recommended Posts

David.thomsson

När jag ska sparar en bild i Photoshop och ändrar formatet från Photoshop till JPEG står det "filen måste sparas som en kopia inom den här markeringen" och jag kan inte spara bilden. Vad är det jag gör, eller rättare sagt inte gör som gör att det blir såhär?

Hej! Jag har också ett liknande problem men när jag försöker att spara står det ungefär:

"Det går inte att spara bilden då det inte finns tillräckligt med RAM- minne.

Hur löser man detta? fundersam.gif

MVH

Lungt det löste sig..

Hur då? Vad var felet?

"Det går inte att spara bilden då det inte finns tillräckligt med RAM- minne.

Stäng av (alla) andra program, stäng (alla) andra bilder eller köp mer RAM.

Du kan prova med något RAMdisk program kanske. Har för mig att det var den här jag hade innan: http://www.macupdate.com/app/mac/26561/ram-disk-utility-pro

Bra men lite dåligt översatt. En del knappar på utrikiska (asiatiska). Men man kan skapa en RAM disk och sen ange program som kan få tillgång til den.

Fler: http://www.macupdate.com/find/mac/RAM

Men gör som Telly skrev - avsluta program och köp gärna mer RAM. Mycket RAM kan man aldrig få för lite av s a s. :)

Lungt det löste sig..

JPEG och PSd är helt olika format och JPEG stöder inte transparens eller flera lager, därför får man detta felmeddelande.

I PSD-filen måste allt ligga i bakgrundslagret för att det ska gå att spara direkt till JPEG utan att få felmeddelandet. Det är OK med detta meddelande, Photoshop sparar bara en kopia som JPEG och du får två filer.

Enklaste sättet är att spara genom "save for web" när man sparar ut webbformat. Då har du lite bättre översikt om vad som händer med din bild...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...