Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Infofönster i minispelaren i nya iTunes 11?

mulepose

Recommended Posts

Uppdaterade till iTunes 11 på min MBP igår kväll. Retar mig på, att det inte finns ett infofönster i minispelaren, där man kan se uppgifter om låt/artist/album och spelad/kvarstående tid, som det fanns i den gamla versionen. Någon Raphael skrev i en kommentar till en artikel om nya iTunes, att om man pekar på minispelaren, så kommer reglagen fram, men om man tar bort pekaren från den, då skulle det fönstret dyka upp i stället. Det gör det bara inte på min dator. Tänkte om det kanske var en inställning man kan göra någonstans, men har trots idogt letande inte lyckats hitta något. Någon annan sa, att det funkar "out-of-the-box", alltså utan att några inställningar behöver göras. Då undrar jag i så fall vad som är felet på min dator. Vore trevligt om någon vet hur man gör. MVH

Så här ser det ut med muspekaren utanför minispelaren hos mig...

post-13591-047909400 1354315218_thumb.png

Om du klickar på bilden, alltså avbilden av albumomslaget eller noten om det inte finns ett omslag så ser det ut så här när du har muspekaren över..

post-13591-001291900 1354315476_thumb.png

Så här ser det ut med muspekaren utanför minispelaren hos mig...

post-13591-047909400 1354315218_thumb.png

Märkligt - det händer inte hos mig! Jag saknar ju förstås också uppgifter om spelad/resterande tid i din bild. Men ändå märkligt att det inte funkar hos mig...

Om du klickar på bilden, alltså avbilden av albumomslaget eller noten om det inte finns ett omslag så ser det ut så här när du har muspekaren över..

post-13591-001291900 1354315476_thumb.png

Jo - den har jag faktisk också upptäckt, men det blir ju väldigt stort - inte precis en minispelare :-) Men ändå tack för att du tog dig tid.

Jo - den har jag faktisk också upptäckt, men det blir ju väldigt stort - inte precis en minispelare :-) Men ändå tack för att du tog dig tid.

Det går att justera storleken på den genom att dra i nedre höger hörn så du kan få den mindre.

Det går att justera storleken på den genom att dra i nedre höger hörn så du kan få den mindre.

Ja, jag ser vad du menar. Jag hade ju föredragit en mer långsmal historia och gärna utan bild, men det är faktisk ett godtagbart alternativ. Varför tänkte jag inte på att den skulle gå och dra (åtminstone något) ner i storlek. Tack.

Det jag har gillat med minispelaren är, att jag har den längst nere till vänster på skärmen och ser till att inga andra fönster täcker den. Så har jag alltid kontroll på vad som försiggår. (Det fungerade jo också så, att om man höll på med en synkronisering av iPhone/iPad, så syntes det också i fönstret. Det gör det förstås nog inte nu).

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...