Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med ny Mac mini


drake1943

Rekommendera Poster

Köpte en ny Mac mini i augusti på Webhallen. Den ville inte starta upp utan omstart. Fastnade i ljusgrå läget med lite snurrande i mitten. Efter ett tag lämnade jag in den och servicestället bytte ut defekt logikkort. Deras beskrivning: "ASD fryser vid test av grafikkort. ASD fryser vid RAM-test." Fick hem den och efter någon timme kom det en mörkgrå genomskinlig hinna över skärmen och en ruta i mitten som uppmanade mig att göra en omstart (på ca fyra olika språk) annars skulle datorn göra det själv. Jag hann inte för datorn startade om sig själv - eller rättare sagt försökte starta om sig själv. Fastnade i samma läge som vid tidigare fel. Jag tvångsomstartade och då gick den igång. Men sen kom den mörkgrå genomskinliga hinnan igen och sa att datorn kommer att stängas av - nu! Och detta hände men det gick att sätta igång den igen. Jag lämnade in den igen men när jag skulle hämta ut datorn säger de att jag ska betala 800 kronor för de hittade inget fel. Är inte så sugen på det och vad ska jag göra om den bara håller på att stänga ner sig. Har haft apple-datorer på jobb och privat i många år och aldrig råkat ut för detta med en helt ny dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...