Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Synka mellan Gmail, Iphone, MacBook och iCloud


peta

Rekommendera Poster

Hej!

Jag blir inte klok på bästa vägen för att ha allt up to date. Har Gmail som "huvudmejl". Allt funkar bra, både kontakter och kalender. Men, vilka är bästa inställningarna och bästa vägen?

Ska allt ligga på Gmail, telefon och dator synkar mot Gmail och iCloud har man ej synlig i inställningar, men finns där i bakgrunden som backup?

Eller ska iCloud vara "central i systemet?

Jag blir inte klok på vad som är smidigast och vete sjutton om jag ens lyckat förklara mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett talesätt som säger; "-Don´t fix what aint broken".

 

Om allt fungerar så är ju allt frid och fröjd eller? Det viktigaste är ju att du synkar kontakter och ev. kalender med en av dessa molntjänster om utifall datorn skulle krascha/bli stulen. Har du fler Apple-enheter skulle jag föredra iCloud då jag upplever det som enklast, men smaken är ju som baken...

 

Med iCloud kan du ju dela inte bara mail och kontakter utan även dokument och bilder osv mellan dina olika Apple-enheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Icloud är ju ett eget ekosystem med mail, kalender och kontakter som ersätter Gmails lösningar här. Istället för att blanda, vilket bara kommer resultera i massa strul, så får du bestämma dig för att köra antingen det ena eller det andra. Icloud kan inte synka Gmail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...