Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya politiktråden


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Joel Westerholm

Välkommen till nya politiktråden.

 

Det här är en markering på att det måste bli ändring i diskussionen här. Den gamla politiktråden fungerade inte, diskussionen spårade ur helt alldeles för ofta och under perioder var den generella tonen oacceptabel. Långt ifrån alla misslyckades på den här punkten men det skedde för ofta och sänkte till slut hela tråden.

 

Orsaken till att jag vill ge det här en chans till är att tråden är populär och så länge det finns användare som vill hålla den igång så vill jag ha den kvar. Men den kan samtidigt inte fortsätta som den gjort tidigare.

 

Det här är också en sådan tråd som är väldigt svår att hantera för oss som modererar. Kan vi hjälpas åt att ändra på det så tror jag att den här tråden kan fortsätta att leva. Men det kräver dels att man följer reglerna, de gäller här liksom på resten av forumet. Det krävs också att ni anmäler kommentarer som bryter mot reglerna, istället för att svara i ännu starkare ton.

 

Reglerna är lika enkla som självklara:

 

Följ forumreglerna

Skilj på sak och person, och eftersom att överträdelser här är så pass vanliga i Politiktråden så kommer jag vara riktigt petig med detta. Lägg inte ner en massa tid på att skriva ett inlägg som jag sedan tar bort för att du avslutar med att kalla någon för något otrevlig. En mening som ens innehåller ord som ”dig” eller ”du” kommer jag kolla extra på.

Tänk särskilt på regel 2 och 3:

 

2. Du förbinder dig att inte posta diskriminerande eller förnedrande inlägg, samt inlägg som är nedlåtande eller kränkande mot andra människor.

3. Du förbinder dig att inte posta inlägg som innebär hets mot folkgrupp, som innehåller nedlåtande kommentarer eller åsikter om personer eller grupper av personer på grund av ras, hudfärg, etnicitet, nationalitet, religion, kön eller sexuell läggning.

 

Vi ska ha låg tolerans för vad som är över gränsen enligt dessa regler.

 

Om ni vill fortsätta diskutera politik så kan ni göra det här nedan. Om någon vill diskutera detta inlägg från mig, moderering eller något annat som rör forumet så starta en tråd i Diskutera MacWorlds webbplats och forum eller skicka pm till mig.

 

Jag har ännu inte beslutat vad vi gör med gamla Politiktråden, men den innehåller alldeles för mycket som bör modereras bort. Det lutar nu åt att den kommer tas bort, den kommer i alla fall förbli stängd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,1k
  • Created
  • Senaste svar

Kom igen då fegisar!!policeman.gif

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

whistling.gifhihihi.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å Poca öppnar med att slänga in en brandbomb - Israel!!tappahakan.gif Snart går vågorna höga!!borstatanderna.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla vänner! Alla ämnen är tillåtna. Det är vad vi gör med det som är problemet - inte ämnet i sig. Ta utmaningen nu i vacker hand och visa att sandlådan är kvar i den andra tråden!!pompoms.gifpompoms.gifpompoms.gifpompoms.gifpompoms.gifpompoms.gifpompoms.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla vänner! Alla ämnen är tillåtna. Det är vad vi gör med det som är problemet - inte ämnet i sig. Ta utmaningen nu i vacker hand och visa att sandlådan är kvar i den andra tråden!!

Med tanke på att Joel särskilt vill att vi uppmärksammar forumregel 3, och att det tidigare har gjorts gällande att all Israelkritik* ytterst är ett brott mot forumregel 3, så, nej, detta kan inte diskuteras.

 

 

 

*AB anses dessutom vara en antisemitisk vänstertidning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att Joel särskilt vill att vi uppmärksammar forumregel 3, och att det tidigare har gjorts gällande att all Israelkritik* ytterst är ett brott mot forumregel 3, så, nej, detta kan inte diskuteras.

 

 

 

*AB anses dessutom vara en antisemitisk vänstertidning.

+1, plus att det är ytterst olämpligt av en moderator i synnerhet att provocera.

Kom igen nu! Skärpning! :behave:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att Joel särskilt vill att vi uppmärksammar forumregel 3, och att det tidigare har gjorts gällande att all Israelkritik* ytterst är ett brott mot forumregel 3, så, nej, detta kan inte diskuteras.

 

 

 

*AB anses dessutom vara en antisemitisk vänstertidning.

Har forumledningen sagt att Israelkritik är ett brott mot regel 3? Tror inte det ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi inte kan lägga ut vad som skrivs av etablerad press kan vi lika gärna lägga ner.

Ex.vis Time

 

Rubriken i Time ­lyder: ”Problemet Gaza”. Sedan följer en text full av ­fakta, och mycket av det som ­berättas är besvärande för Israel.

Till exempel att 30 palestinska barn skjutits av israeliska prickskyttar de ­senaste 19 månaderna därför att de kom för nära ­muren som låser dem, och alla ­invånare i Gaza, inne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att Joel särskilt vill att vi uppmärksammar forumregel 3, och att det tidigare har gjorts gällande att all Israelkritik* ytterst är ett brott mot forumregel 3, så, nej, detta kan inte diskuteras.

 

 

 

*AB anses dessutom vara en antisemitisk vänstertidning.

 

Kritik mot Israel, Finland, Irian Jaya eller Borlänge är inte brott mot forumregel 3. Israel är en nation som alla andra och gör både bra och dåliga saker. Bra saker ska applåderas, dåliga saker ska kritiseras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1, plus att det är ytterst olämpligt av en moderator i synnerhet att provocera.

 

 

Trams!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte att förtiga sanningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte att förtiga sanningar

 

Detta uttalande är ett trolluttalande. Du vill ha mothugg och du vet ju att det är på detta sättet det blir bråk. VEMS sanning är sannast...?stjarnsmall.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trams!

Med den attityden så kan Joel lika gärna låsa den här tråden också för det KOMMER att spåra ur om inte ens moderatorer har vett till att uppföra sig och ta sin uppgift på allvar.

 

Edit: Jag har lovat att ta det lugnt och istället anmäla provocerande inlägg så att en moderator får chansen att göra något istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger upp min moderatorsroll, det är ingen uppgift att stå efter.

 

Nästa steg blir att jag lämnar forumet för gott. Finns annat jag kan ägna mig åt .

 

Ska man inte få diskutera att staten Israel ägnar sig åt mord på barn så är det att blunda för sanningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger upp min moderatorsroll, det är ingen uppgift att stå efter.

 

Nästa steg blir att jag lämnar forumet för gott. Finns annat jag kan ägna mig åt .

 

Ska man inte få diskutera att staten Israel ägnar sig åt mord på barn så är det att blunda för sanningen.

Häng kvar du, du är inte problemet. :pusspadig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

+1, plus att det är ytterst olämpligt av en moderator i synnerhet att provocera.Kom igen nu! Skärpning! :behave:

 

Med den attityden så kan Joel lika gärna låsa den här tråden också för det KOMMER att spåra ur om inte ens moderatorer har vett till att uppföra sig och ta sin uppgift på allvar.Edit: Jag har lovat att ta det lugnt och istället anmäla provocerande inlägg så att en moderator får chansen att göra något istället.

 

Bra! Utmärkt att du säger att du avser att ta det lugnt och anmäla provocerande inlägg. Jag lovar dig att göra detsamma, och då främst ta det lugnt. Jag förstår dock inte riktigt, du anser att någon moderator agerat provocerande allaredan? Är det krönikan i Aftonbladet? Har du anmält det inlägget i så fall?

 

Jag säger upp min moderatorsroll, det är ingen uppgift att stå efter.Nästa steg blir att jag lämnar forumet för gott. Finns annat jag kan ägna mig åt .Ska man inte få diskutera att staten Israel ägnar sig åt mord på barn så är det att blunda för sanningen.

 

Det vore synd Poca. Du är omtyckt och uppskattad av många, för att inte säga alla, på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...