Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Var finns filerna egentligen


Dänskebo

Rekommendera Poster

Jag upptäcker att min hårddisk inte är så stor som jag tror. Lägger därför filmen på en extern hårddisk, samtidigt finns den i Alla Filmer som jag förstår. Bra tänker jag, nu finns filmen på externa disken, kan alltså ta filmen bort från Alla Filmer.

 

Men se då försvinner filmen även från externa disken. Tar jag bort filmen på externa disken försvinner filmen från Alla Filmer. Verkar vara ett stabilt äktenskap. Tar filmen plats på både externa disken och på datorns hårddisk. Hur hänger detta ihop, jag känner mig vilsen. Kan någon förklara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

Sannolikt menar du med "Alla filmer" den smarta mappen "Alla filer" som vanligen ligger som förval i sidofältet i Finder? En smart mapp är egentligen ett fönster som visar ett fördefinierat sökresultar från flera mappar/hårddiskar. Filen ligger alltså på din externa hårddisk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Alla Filmer" verkar vara en så kallad smart mapp som letar upp filmer på vilken disk de än ligger.

 

Använd ett annat sätt för att hantera dina filmer. Ett vanligt Finderfönster exempelvis.

 

http://support.apple.com/kb/PH4158?viewlocale=sv_SE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan gömma mappen alla filmer från finderfönstret i dina finderinställningar -> sidofält, om du tycker den är jobbig att titta på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syftet med "Alla.."-mapp är att snabbt och enkelt öppna filer. Du ska inte in där för att flytta omkring dem, då måste du in i mapparna på hårddiskarna direkt. Som ovan nämnda redan har sagt, detta är en "smart mapp", i mappen finns länkar till filer inte själva filerna, och den tar in oavsett hårddisk de ligger på.

 

Vill du ha bort filmen från den interna hårddisk så gå in på din hårddisk och ta bort i den mapp som den ligger. Troligen ligger den i mappen "Filmer" under ditt användarkonto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...