Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Problem med iPhone 5

EricEkman

Recommended Posts

Hej alla,

Skall fatta mig så kort som möjligt. Jag fick en iPhone 5 64gb på releasedagen, låst och bunden till Telenor. Min mottagning hemma är lite svajig då jag bor på landsbygden, titt som tätt tappar telefonen mottagning. Mitt problem är att den inte söker efter nät efter att den tappat kontakt. Jag kan alltså inte få någon mottagning med telefonen förens jag sätter den i flygläge och sedan slår av, eller startar om telefonen. Så jag lämnar in den till Telenor och får en helt ny telefon, med nytt simkort. Kommer hem, ingen skillnad, samma problem med nya telefonen. Då åker jag till Telenor i Jönköping med telefonen och lägger den på disken i butiken, där det står "Ingen Service". Han håller med att det är fel även på denna, skickar in den, får en ny 3:e telefon igår med exakt samma problem!!! Till saken hör att mina kollegor på jobbet har fått sina telefoner nu av Dialect, även dom låsta till telenor med två skillnader, dom är import från USA samt 16gb och dessa fungerar klanderfritt. Min iphone 4s fungerar klanderfritt. Har pratat med Telenor, igen, och dom säger att allt dom kan göra är byta ut telefonen eller så får jag lämna tillbaka den och ändra om abonnemanget. Har googlat på saken, hittar inget, jag kan väl för tusan inte vara den enda i hela världen som har detta problem med 3 telefoner i rad?! Vad ska jag göra? Snälla hjälp...!!

iPhoneReservdelar.se

Låter precis som mina problem fast med operatören 3, kan det vara så att telenor köper in sig i tre nät i dit område ?

• 2 months later...

Hej!

Jag har ett mycket märkligt problem med min iPhone 5 (64 gb med Telia-abonnemang). När jag ringer upp från telefonen låter det - i min ände - som om täckningen är fruktansvärt dålig, det liksom bubblar om ljudet. Från det att signalerna börjar gå fram tar det drygt tio sekunder innan det plötsligt rättar till sig. Om det hinner svaras i andra änden, har jag fått veta att jag hörs bra, men jag får helt enkelt förklara att från min ände låter det fantastiskt illa men att det kommer rätta till sig bara vi väntar lite. Det blir ju lite genant när man ska ringa annat än sina närmaste. Detta händer dock inte varje gång o ibland händer det flera gånger under ett samtal. Jag känner att problemet blir lagom roligt att försöka förklara för försäljningsstället där jag ämnar lämna in den ...

Är det nån mer här som har upplevt liknande bekymmer?

/BlueGuit

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...