Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tips om hur man kollar om telefonen är operatörslåst


avanoire

Rekommendera Poster

Hej! Jag har kollat runt efter programvara eller webbplats där man kan kolla om ens iphone är operatörslåst eller inte. Hittade denna sida: http://iphoneox.com/ där man knappar in IMEI-nummer & får statusen . Verkar legit och har prövat med 3 olika telefoner och det stämmer .

 

Så det kan vara ett tips om man inte orkar mecka med simkort för att kolla.

 

/ Jessica

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade du både låsta och olåsta telefoner?

 

För de kanske påstår att alla telefoner är låste för att försöka tjäna 20 dollar även på redan olåsta telefoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finemang. :)

 

Den påstod (helt riktigt) att min telefon var låst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars om du har tillgång till andra operatörers SIM-kort en det som sitter i kan du testa med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det kan vara ett tips om man inte orkar mecka med simkort för att kolla.

Annars om du har tillgång till andra operatörers SIM-kort än det som sitter i kan du testa med det.

OK???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Hej!

 

Testade sajten och hoppas de inte hi-jackar min nya iPhone 5S nu eller gör den obrukbar, men VAR/HUR ser jag att den är låst/olåst?

Tele2 hävdade i en chatt idag att alla telefoner som säljs från dem sedan 29 oktober 2013 är olåsta(!).

Har letat som ett djur i ca. 3 dygn under lunchen och hemma (lagt mig vid 02.00) för att hitta lösningar för att låsa upp min telefon.
Är det Activation status som avgör?

 

Tackam för snabbt svar (på en gammal tråd) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla på denna sidan, om den är lättare för dig!

 

http://iphoneimei.info

 

 

 

 

 

Hej!

 

Testade sajten och hoppas de inte hi-jackar min nya iPhone 5S nu eller gör den obrukbar, men VAR/HUR ser jag att den är låst/olåst?

Tele2 hävdade i en chatt idag att alla telefoner som säljs från dem sedan 29 oktober 2013 är olåsta(!).

 

Har letat som ett djur i ca. 3 dygn under lunchen och hemma (lagt mig vid 02.00) för att hitta lösningar för att låsa upp min telefon.

Är det Activation status som avgör?

 

Tackam för snabbt svar (på en gammal tråd) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Nyfiken i en strut använde jag sidorna som angivits ovan. Kom på efteråt att det faktist inte var så smart att "ge bort" sitt IMEI-nr till någon. Då kan de anmäla mobilen som stöld och kan avaktivera mobilen. Vi får hålla tummarna att ingenting händer...:/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Nyfiken i en strut använde jag sidorna som angivits ovan. Kom på efteråt att det faktist inte var så smart att "ge bort" sitt IMEI-nr till någon. Då kan de anmäla mobilen som stöld och kan avaktivera mobilen. Vi får hålla tummarna att ingenting händer...:/

Du måste först ha ett polisärende innan iaf telenor spärrar IMEIn, osäker när det gäller andra operatörer dock. Källa: deras sida samt gjorde detta igår :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...