Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

ATV3, går det att få ut AC3/DD5.1/DTS via Airplay? Jag lyckas ej!


sirlindqvist

Rekommendera Poster

Har lånat en arbetskollegas ATV3 för jag vill prova innan jag köper en.

 

Tanken med den är att jag ska köra Plex/XBMC med min iMac Mitten 2011 via Airplay till tv'n. Båda enheterna är kopplade med ethernet kabel för bästa prestanda. har även testat AirParrot och blir lite förtjust i det då man kan spegla bara ett specifikt fönster och därmed fortsätta använda datorn till annat om ex. ungarna ska kolla på film.

 

Dock lyckas jag inte få ut ljudet i annat än Prologic!

 

ATV3 är kopplad till tv'n med HDMI (såklart) och ljudet med en optiskt kabel till min reciver (den har inte HDMI in).

 

Har mixat och trixat med inställningarna i ATV'n, bla satt DOlby digital i olika lägen typ auto, på mm. och provat att slå på 16 bitar eller inte. Har även provat olika inställningar i Plex/XBMC typ att ljudkällan ska vara AirPlay eller AirParrot, built-in mm. Typ testat allt.

 

Antingen får jag ljud i hembiosystemet och då är det ProLogic (recivern slår om till DD/DTS i fönstret) eller så får jag bara ett jävla sprakande ljud.

 

Misstänker att ATV'n inte klarar detta efter att ha Googlat en del på detta och jag kan halvt om halvt förstå av artiklarna att det inte går. Är det så eller vad gör jag för fel!?

 

Tacksam för svar! Köper ingen om detta inte går...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...