Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Partition försvann efter krasch

toydoll

Recommended Posts

Hej

Vet att detta är ett hårdvaruproblem egentligen, men då det troligtvis kommer lösas med mjukvara så lägger jag tråden här.

Hade fram tills igår en extern hårddisk som hade tre partitioner, en av dessa var en krypterad Time Machine som jag skulle radera. Ganska direkt efter datorn började jobba så tvärdog den och när jag startade om den så upptäckte jag problemet:

Datorn hittar inte längre partitionen Time Machine, dessutom så verkar skivverktyg tro att den partitionen är själva huvudhårddisken som i sin tur har två partitioner under sig.

Jag har testat med disk warrior, men den förstår inte heller hur det egentligen ska vara.

I övrigt verkar hårddisken fungera bra om man bortser från att det inte går att göra någonting med den (tex partitionera) annat än att flytta filer till/från de partitioner som finns kvar. Är både i behov att att partionera hårddisken samt de 500Gb som försvunnit, så hjälp vore tacksamt.

Någon som har tips på hur jag ska gå till väga? Gör absolut ingenting om all data på den försvinner.

Har lagt upp en bild på hur det ser ut enligt skivverktyg, där Time Machine finns så ska det alltså vara något i stil med Lacie HD, och Time Machine ska i sin tur vara en egen partition.

http://imageshack.us/photo/my-images/717/22582591.png/

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...