Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan jag installera IE på min Mac?


Silverfox

Rekommendera Poster

Jag har tagit hem lite arbete över helgen som jag måste fixa via datorn. Nu upptäcker jag att det inte funkar med Safari eller Firefox utan det är bara IE som gäller. Jag hittade på nätet en sida där det stod att IE finns nu till OS X så jag tog hem det men det går inte att packa upp.

Är det så att IE inte funkar på min iMac eller har jag bara tagit hem fel program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1353693360[/url]' post='1588497']

Jag har tagit hem lite arbete över helgen som jag måste fixa via datorn. Nu upptäcker jag att det inte funkar med Safari eller Firefox utan det är bara IE som gäller. Jag hittade på nätet en sida där det stod att IE finns nu till OS X så jag tog hem det men det går inte att packa upp.

Är det så att IE inte funkar på min iMac eller har jag bara tagit hem fel program?

 

Du kan lösa det på två sätt: antingen Crossover for Mac, eller med VMware / Parallels. Utmärkt resultat får du med sistnämnda. CrossOver-produkten är lite mer av ett "fulhack" för att få IE att fungera på OS X genom ett lager av Windows API (programmeringsgränssnitt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade gått på vmware grejen. Kör själv vmware och det funkar kalas med alla Windows program. Du kan köra i något som kallas Unity mode och då blir IE fönstret "seamless" så det ser ut som det körs i OSX fast det i själva verket går en Windows burk dolt i bakgrunden.

 

Microsoft erbjuder också Windows 7 SP1 för nedladdning från deras sidor vilket du kan installera och använda i upp till 30 dagar utan att aktivera så är detta ngt temorärt behöver du ju inte köpa ngn skiva heller :) Vmware finns också som 30 dagars trial.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför inte köra Safari i utvecklarläge och emulera internet explorer ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bild säger mer än tusen ord... :D

 

post-28798-090483400 1353709191_thumb.png

(Men jag tänker inte testa för egen del, är glad om jag slipper IE resten av mitt liv...)

IE 8 finns också, men då under Ostödda program/Gemenskapsstödda program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...