Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ikonhanteringen i MountainLion


tjorven

Rekommendera Poster

Hejsan. Jag skulle behöva hjälp med att reda ut hur ikonhanteringen fungerar i OSX nuförtiden.

Förut brukade jag producera ikoner med hjälp av icoubuilder, kopiera ikonfilen och sedan klistra in på den fil eller folder där den skulle användas - superenkelt.

Men hur fungerar det om man nu vill göra ikoner med retinastöd?

 

Vad jag googlat mig till använder MountanLion iconsets-foldrar för att placera ikoner inne i programpaketet istället för de gamla icns-filerna. Men hur skickar man med ikoninformationen om man inte har ett helt programpaket? Kan man fortfarande använda sig av icns-formatet för folder och filikoner?

 

Hur packar jag isf. retinainformationen i den icns-filen? Det går att klämma in 1024x1024 ikoner i iconbuilder, men det går ju inte att definiera vad som är @1x och vad som är @2x bland bildfilerna.

Någon som vet något annat program för att bygga ut ikonfiler (med retinastöd)? Eller kanske har tips på vart jag kan hitta mer information.

 

Apples developersidor fokuserar mest på vilka storlekar som behövs för retinastöd, jag kan inte hitta någon info om hur man faktiskt bygger ikoner till enstaka foldrar och filer nuförtiden.

 

Tack för tips.

 

 

(jag inser att denna tråden kanske hamnade under fel kategori, någon admin kan få flytta den till ett bättre ställe isf.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...