Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Skrammel i min iPhone 5!

Tsson

Recommended Posts

jag har problem med min iphone5 64gb hörs som ngt är löst inuti telefonen- hörs om jag rister den samt om jag knackar på ovankant baksidan,..,en sökning på nätet visar att det händer att batteriet lossnar-är det fler på forumet som uppmärksammat detta?-hur löste ni det?

ljudet fanns inte i min 4s..

jag har problem med min iphone5 64gb hörs som ngt är löst inuti telefonen- hörs om jag rister den samt om jag knackar på ovankant baksidan,..,en sökning på nätet visar att det händer att batteriet lossnar-är det fler på forumet som uppmärksammat detta?-hur löste ni det?

ljudet fanns inte i min 4s..

Det är MÅNGA som har skramlande IPhon 5 or ( Batteriet )

ja jag såg videoklipp där man pressar ihop telefonen-men det känns sådär att köpa en premium lur för 8.000kr och sen behöva sköta slutmonteringen själv..

nä-jag lämnar in den på telia så får vi se vad dom säger..

Googla det Det finns många lösningar, sök på löst batteri fix

ni som har iphone5 är det någon som har en som inte skrammlar?-jag har lyssna på 6st nu och alla skrammlar..?..

kanske man får leva med det tills iphone5s kommer?,och byta ut "maracasen" då.

ja jag såg videoklipp där man pressar ihop telefonen-men det känns sådär att köpa en premium lur för 8.000kr och sen behöva sköta slutmonteringen själv..

Om det bara är ett litet "skrammel" nära kameran så är det optiken som faktiskt har lösa delar i sig. Dvs det är inget fel egentligen. Mer som ett litet rasslande ljud kan man säga. Jag har likadant och så är det bara. :)

Snacka om överpris!!! Jag betalade 4080:- för min.

Detta är ett icke problem för det har alltid låtit ända sen iPhone 4 kom mig veterligen är det ingen som fått problem med det.

ni som har iphone5 är det någon som har en som inte skrammlar?-jag har lyssna på 6st nu och alla skrammlar..?..

kanske man får leva med det tills iphone5s kommer?,och byta ut "maracasen" då.

Jag hör ett ytterst lågt litet "rassel" om jag skakar min 5:a och håller örat nära intill. Men inte i närheten av någon maracas.

Samma var det med både min 4:a och 4s.

Som jag förstått det, precis som andra redan kommenterat här, så kommer det från optiken/kameran och det är inte något som är trasigt/fel.

Snacka om överpris!!! Jag betalade 4080:- för min.

Detta är ett icke problem för det har alltid låtit ända sen iPhone 4 kom mig veterligen är det ingen som fått problem med det.

Överpris? :)

Ja, det kan väl säkert diskuteras, men om man köper en ny och olåst 5:a 64 gb från Apple Store så kostar den ju 7995 kr.

Nu verkar ju TS dock ha något med Telia att göra eftersom det var till dom han skulle lämna den.

Varför du bara betalat just 4080 kr vet jag inte, kanske genom någon operatör med låst telefon och abonnemang.

Eller begagnad kanske.

Överpris? :)

Ja, det kan väl säkert diskuteras, men om man köper en ny och olåst 5:a 64 gb från Apple Store så kostar den ju 7995 kr.

Nu verkar ju TS dock ha något med Telia att göra eftersom det var till dom han skulle lämna den.

Varför du bara betalat just 4080 kr vet jag inte, kanske genom någon operatör med låst telefon och abonnemang.

Eller begagnad kanske.

När det räknas ut hur mycket en iPhone,Samsung,HTC kostar så tas alltid abonnemangs kostnaden med och det är felaktigt enligt mig.

För abonnemanget är något jag alla fall får stå och betala än om jag har en ny eller begagnad telefon.

Så det är en kostnad som inte ska räknas med utan det är den faktiska kostnaden för telefonen som ska räknas och den är i mitt fall 170:-/mån i 24mån.

7995:- x 2 för två olåsta svarta 64-giggare från Apple Store köpte jag. Betalar gärna lite extra för olåst och för att slippa mellanhänder. Och, återigen, svagt rassel=kameraoptiken=inget fel.

ok-tack för svaren-då är det nog i sin ordning..

7995kr utan abonnemang.vit 64gb.

7995:- x 2 för två olåsta svarta 64-giggare från Apple Store köpte jag. Betalar gärna lite extra för olåst och för att slippa mellanhänder. Och, återigen, svagt rassel=kameraoptiken=inget fel.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...