Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Öppna dokument - varför öppnas en hel hög?


MonikaN

Rekommendera Poster

Jag kan omöjligt öppna bara en bild i Förhandsvisning, mängder öppnas, de senaste som ibland är väldigt många.

Detta händer även med mina Word-dokument. Alltså de dokument/program jag använder mest.

 

Det är otroligt irriterande.

Problemet uppstod med min nya MacBook Pro och jag har försökt med supporten och fick svaret att de inte vet! Jag har just uppdaterat till Mountain Lion då någon trodde det skulle hjälpa... men icke.

 

Någon som känner igen detta? Vore otroligt tacksam för hjälp.

 

M.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller så ser du till att du stänger ner de fönster du inte vill jobba vidare med innan du avslutar programmet.

 

kortkommando för att stänga fönster: äpple-w

kortkommando för att stänga program: äpple-q

 

du kan ju även klicka röda fönsterknappen för att stänga fönster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller så ser du till att du stänger ner de fönster du inte vill jobba vidare med innan du avslutar programmet.

 

kortkommando för att stänga fönster: äpple-w

kortkommando för att stänga program: äpple-q

 

du kan ju även klicka röda fönsterknappen för att stänga fönster.

 

Precis

När man väl lärt sig bemästra detta, är det en av mina favorit-fuktioner i OSX.

Att de dokument/arbeten som jag jobbar med öppnas automatiskt när jag öppnar programmet t.ex. Pages eller Keynote.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis

När man väl lärt sig bemästra detta, är det en av mina favorit-fuktioner i OSX.

Att de dokument/arbeten som jag jobbar med öppnas automatiskt när jag öppnar programmet t.ex. Pages eller Keynote.

 

 

ja jag tycker oxå det är supersmidigt....dokument som man vet att man jobbar med under längre tid ligger alltid beredda där när man öppnar programmen.

på min snowleopard-dator orkar jag aldrig stänga av eller starta om datorn just eftersom jag måste öppna upp alla olika dokument manuellt igen sen.

 

dagens i-landsproblem kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack snälla ni!!

 

Jag var det på spåret.. kryssade i rutan som frågar detta om man stänger datorn av datorn med öppna program. Men jag har inte hittat den lilla rutan i inställningarna.. och SOM jag har letat. Bra, nu vet jag hur jag ska använda det :)

 

M.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...