Jump to content
Just nu i M3-nätverket

ATV2 - Köra endast XBMC eller BÅDE skärmdubblering och XBMC, det är fr

sirlindqvist

Recommended Posts

Har precis införskaffat mig en ATV2. Ny i kartong och icke jailbreakad. Nu till det roliga.

Kommer i huvudsak att använda denna till att streama filmer via nätverket till XBMC, den ska ju så klart JB's.

Då kommer min fråga. Har läste på diverse sidor/forum att den mest lämpade versionen är 4.4.3 för den adresserar mkt mer minne och cpu till XBMC än vad 5.x gör. Stämmer detta och är skillnaden stor?

Skulle vilja köra skärmdubblering från min iMac Mitten 2011 och min iPhone 4S men då krävs ju iOS 5.x på ATV2!

Så frågan är vad jag ska göra? Hålla mig till 4.4.3 och skita i skärmdubblering eller kommer allt att flyta på fint i 5.x så jag kan göra båda sakerna??

Tacksam för svar!

jag kör med 5.1 på min atv2 (jailbreakad) och det funkar alldeles utmärkt,använder dock plex + plex server på min mac.skärmdubblering flyter inte på lika bra alltid då det kan hacka lite emellanåt,men det kanske beror på hur pass kraftig mac man har.Men som sagt streamar film från datorn via plex server till plex på atv:n och det funkar kanonbra!

jag kör med 5.1 på min atv2 (jailbreakad) och det funkar alldeles utmärkt,använder dock plex + plex server på min mac.skärmdubblering flyter inte på lika bra alltid då det kan hacka lite emellanåt,men det kanske beror på hur pass kraftig mac man har.Men som sagt streamar film från datorn via plex server till plex på atv:n och det funkar kanonbra!

Har en dator som står som NAS och delar ut ett gäng diskar via smb/nfs så jag kommer inte göra plex.

Får prylen imorgon.

Ska jag uppdatera till senaste firmware och sedan jailbreaka för att slutligen koppla upp mig till den via ssh och installera xbmc?

Är det detta som gäller: ?

http://www.appletvhacks.net/2012/06/06/how-to-jailbreak-apple-tv-2-5-0-2-ios-5-1-1-using-seas0npass-untethered/

Har en dator som står som NAS och delar ut ett gäng diskar via smb/nfs så jag kommer inte göra plex.

Får prylen imorgon.

Ska jag uppdatera till senaste firmware och sedan jailbreaka för att slutligen koppla upp mig till den via ssh och installera xbmc?

Är det detta som gäller: ?

http://www.appletvha...ass-untethered/

japp,jag körde på den häromdagen när jag jailbreakade min atv2,sedan finns ett bra program som heter atv flash (black) som man installerar på datorn,sedan kommer det upp en ny ikon i atv:n o där igenom kan man välja vilka program mm man vill installera,typ xbmc,plex mm...,riktigt smidigt! programmet kostar visserligen några hundralappar men om du använder fantasin så går det få tag på gratis ;-).

OBS!

Tänk bara på att om du ska jailbreaka din atv så måste du ha en USB till Mini-USB sladd (men det kanske du har...)

Här kan du läsa mer om hur du gör med atv flash

http://www.appletvhacks.net/2011/11/17/how-to-install-atv-flash-black-1-0-on-apple-tv-2/

japp,jag körde på den häromdagen när jag jailbreakade min atv2,sedan finns ett bra program som heter atv flash (black) som man installerar på datorn,sedan kommer det upp en ny ikon i atv:n o där igenom kan man välja vilka program mm man vill installera,typ xbmc,plex mm...,riktigt smidigt! programmet kostar visserligen några hundralappar men om du använder fantasin så går det få tag på gratis ;-).

OBS!

Tänk bara på att om du ska jailbreaka din atv så måste du ha en USB till Mini-USB sladd (men det kanske du har...)

Här kan du läsa mer om hur du gör med atv flash

http://www.appletvha...-on-apple-tv-2/

Man måste väll inte ha atv flash (black)?

Vill bara ha xbmc och då är det väll ok att ssh:a till den och installera?

Hade på senaste uppdateringen INNAN du jailbreakde eller hur gjorde du?

du behöver inte ha atv flash,du kan installera xbmc via terminal på macen

du behöver inte ha atv flash,du kan installera xbmc via terminal på macen

Allt är fixat och klart...

Naturligtvis var den jäkla atv2'an uppdaterad till 5.1 (5205) vilken INTE går att köra JB på.

Jag dowgradade till 5.0.2 och sedan körde jag på jailbreak samt installerade xbmc 11.0.4 via ssh. Funka smidigt..

Har inte hunnit prova några filmer än då jag precis kommit hem från jobbet. Dock provade jag på jobbet att dra ner lite plugins, svtplay, youtube mm.

Jag får dock inte svtplay att funka! Får "Adress or network problem. It might get better by it...". Vad kan det vara?? Får samma fel i xbmc på min iMac. Var dock hemma hos en kompis igår och hjälpte honom med sin MacBook pro och där la jag in beta1 av xbmc 12 och där funkade svtplay. Har du något tips?

svtplay funkar inte längre,tyvärr....försökte själv men hittade en tråd nånstans där dom tog upp detta,och dom (svt) har tydligen ändrat nåt som gör att det inte funkar,men installera couch surfer o lägg in svtplay som favoriter så funkar det bra!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...