Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte starta mitt bootcamp längre, ikonen har försvunnit!


soujamannen

Rekommendera Poster

Hejsan.... Idag när jag skulle slå över till windows på macen så tänkte jag göra som vanligt

1. systeminställningar

2. startskiva

3. välja att bota upp windows, GO!

 

men seriöst vad ska jag göra när ikonen försvunnit för windows, den va där igår och nu är den borta. vad kan ha hänt?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min ikon är heller inte där. Men jag vet iofs inte om den någonsin har varit där...

När jag ska använda Windows så startar jag om datorn, väntar på ljudet och den gråa skärmen och håller sedan in alt-knappen. Sedan klickar jag på Win-partitionen.

 

Prova med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min ikon är heller inte där. Men jag vet iofs inte om den någonsin har varit där...

När jag ska använda Windows så startar jag om datorn, väntar på ljudet och den gråa skärmen och håller sedan in alt-knappen. Sedan klickar jag på Win-partitionen.

 

Prova med det.

 

Fungerade delvis... Jag får då upp en bild på ett hänglås som är låst samt att jag ska knappa in ett lösenord som jag inte har.

Har inte nått lösenord för installationer eller nått annat heller för den delen :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du upp 3st partitioner? OS X, Win och nån sorts recovery?

Prova med lösenordet som du skapade när datorn var ny.

 

Vart är hänglåset du beskriver? Känner inte till något om detta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså när jag håller in alt vid omstart så får jag upp det är låsta hånglåset som kräver en kod för att komma förbi.

Nu så gjorde jag om mitt bootcamp blåste om det från början för att kanske gånger att fungera.

Men inte..... Ikonen i systeminställningar som jag brukar använda finns inte, och på ditt

Sätt får jag bara fram hänglåset, inga patitioner eller nått.

 

Vad kan de vara för lösenord. Jag minns inte att jag angav nått, blåste även om

osX för inte allt så länge sedan men nått lösenord kan jag inte minnas att jag ska ha lagt in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det där låter ju jävligt mystiskt...

 

Lösenordet jag pratar om är det du måste ange när du installerar vissa program eller låser upp datorn när du loggar in. Jag har inget lösenord för att logga in, men när vissa program ska installeras måste det anges. Vanligtvis ska dom bara lägga sig i Programmappen.

 

Trodde inte man kunde skapa en användare utan ett lösenord, men tydligen går det om det är som du säger.

 

Vanligtvis ska du få upp 2-3 partitioner, har aldrig hört talas som något hänglås där.

 

Har inga fler tips att ge. Du får vänta på att någon större nörd än mig hittar hit och pekar dig i rätt riktning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har jag även testat att formatera windows och installera om det, men samma visa fortfarande. kan inte välja att starta från windows under "startskiva" i systeminställningar samt att när jag håller in "alt" vid start kommer jag bara till en skärm med ett hänglås som kräver ett lösenord jag inte har valt.

 

så jag testade att skapa ett lösenord för installationer osv men återigen så händer inget när jag skriver in just de lösenord för att försöka komma förbi hänglåset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...