Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppspelning via MacBook Air och iPad.


oscarlundgren

Rekommendera Poster

oscarlundgren

Hej,

 

Jag har två st apple TV gen 3 hemma.

Funkar som en klocka att spela upp material som man hyr via den inbyggda butiken, funkar även finfint att lira upp material via netflix etc.

Allt material, streaming, filmer med skärmdubblering från min iPad (3) funkar utan det minsta problem.

 

Men spelar man upp från min nya macbook air så laggar det, och det är sjukt irriterande :P

har ändå maxat den min Air med den värsta setup som apple store erbjöd. Men varken streaming / filmuppspelning / skärmdubblering flyter bra.

 

Någon som vet vad det kan bero på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du kollat ditt nätverk,så att det funkar som det funkar,hastighet mm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prestandaproblem är inte orsaken om streaming inte fungerar för det kräver i princip inget av datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oscarlundgren

Nätverket bör ju inte vara fel då ipaden kan skicka allt via skärmdubblering utan minsta problem på samma nätverk där macbooken strular.

Och att skicka film borde kräva något av datorn då den går igång som en j*vla kärnreaktor när jag visar film via Air'en.

 

Galet irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prestandaproblem är inte orsaken om streaming inte fungerar för det kräver i princip inget av datorn.

 

så du menar att prestandan på datorn inte har någon betydelse?? det har en j...a betydelse om du ska använda airplay via mountain lion (skärmdubblering)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fungerar det med filer från iTunes i Macen till Apple TV:n för dig, lika dåligt resultat som med skärmdubblering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...