Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Årets julklapp är hörlurar


Alix

Rekommendera Poster

Märkligt val. :blink: Sänder ju lite fel signaler med. Julen står för att man umgås och har kul - inte sitter och skärmar av sig med hörlurar. Fast [+] på att de valt ngt som kan köpas för rimliga pengar (t o m få gratis när man reser ibland). Är nog många som får stress när det är dyr grejj de utsett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt val. :blink: Sänder ju lite fel signaler med. Julen står för att man umgås och har kul - inte sitter och skärmar av sig med hörlurar. Fast [+] på att de valt ngt som kan köpas för rimliga pengar (t o m få gratis när man reser ibland). Är nog många som får stress när det är dyr grejj de utsett.

Det är nog kostnaden som är grejen, tror jag, hörde på nyheterna att var fjärde planerar att spendera mindre på julklappar i år än ifjol.

 

Ja, men det är väl robotdammsugare som är årets julklapp????

http://www.aftonblad...icle15782896.ab

 

EDIT:

Hörlurar var årets julklapp redan 2009.

post-11001-064606300 1353485739_thumb.png

HUI:s årets julklapp är så att säga "originalet" i sammanhanget, det du länkar till är Årets "hårda" julklapp, en efterapare för elektronikbranschen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HUI:s årets julklapp är så att säga "originalet" i sammanhanget, det du länkar till är Årets "hårda" julklapp, en efterapare för elektronikbranschen.

Ja, jag såg det efter jag postat.

 

Liknar litet grann telekombranschen för ett par år sedan. Det fanns då cirka 20 leverantörer (Telia, 3, Tele2, Telenor etc) och 7 (!) av dessa hävdade att de hade "Sveriges bästa support". Oklart vilka kriterier som gällde. Samma sak här med "Årets julklapp". Vem utser dessa egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag såg det efter jag postat.

 

Liknar litet grann telekombranschen för ett par år sedan. Det fanns då cirka 20 leverantörer (Telia, 3, Tele2, Telenor etc) och 7 (!) av dessa hävdade att de hade "Sveriges bästa support". Oklart vilka kriterier som gällde. Samma sak här med "Årets julklapp". Vem utser dessa egentligen?

Nästan mer intressant att 13 företag inte hävdade att de hade den bästa supporten... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan mer intressant att 13 företag inte hävdade att de hade den bästa supporten... ;)

Ja, litet så kanske.

 

Fast de sju som hävdade bästa support baserade det på någon undersökning eller liknande. Det var inte bara en fras taget ur luften.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan mer intressant att 13 företag inte hävdade att de hade den bästa supporten... ;)

[+] Ja, verkligen.

 

Kom att tänka på ett humorprogram i radion (Önska i P3), som gjorde egna såna roliga små jinglar, bl a en: "... med den 5'e bästa musiken". :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag saknat tillbehör till thunderball porten. Kan inte någon ny kamera ha tb-anslutning ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörlurar är väl knappast någon nyhet

Från hui.se:

 

"För att en produkt ska kunna bli utsedd till Årets Julklapp ska ett, eller flera, av följande kriterier uppfyllas:


  •  
  • Produkten ska vara en nyhet eller ha fått ett nyväckt intresse för året
  • Produkten ska svara för ett högt försäljningsvärde eller säljas i stort antal
  • Produkten ska representera den tid vi lever i

"

 

(min fetstil)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från hui.se:

 

"För att en produkt ska kunna bli utsedd till Årets Julklapp ska ett, eller flera, av följande kriterier uppfyllas:

  • Produkten ska vara en nyhet eller ha fått ett nyväckt intresse för året
  • Produkten ska svara för ett högt försäljningsvärde eller säljas i stort antal
  • Produkten ska representera den tid vi lever i

"

 

(min fetstil)

Det omfattar ju i stort sett 100 procent av allting. Å, en banan, ja, visst, ja, de är goda...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från hui.se:

 

"För att en produkt ska kunna bli utsedd till Årets Julklapp ska ett, eller flera, av följande kriterier uppfyllas:


  •  
  • Produkten ska vara en nyhet eller ha fått ett nyväckt intresse för året
  • Produkten ska svara för ett högt försäljningsvärde eller säljas i stort antal
  • Produkten ska representera den tid vi lever i

"

 

(min fetstil)

Ja det läste jag också ....

Hur högt försäljningsvärde det har vet jag ej.

Men då borde Thailand resor vara mer populärt bland nordbor ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det läste jag också ....

Hur högt försäljningsvärde det har vet jag ej.

Men då borde Thailand resor vara mer populärt bland nordbor ?

Grejen med årets julklapp är den ska sporra till att ge bort just som... julklapp. Och jag tror inte det är så många som har råd att ge bort långresor i julklapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen med årets julklapp är den ska sporra till att ge bort just som... julklapp. Och jag tror inte det är så många som har råd att ge bort långresor i julklapp.

Nej det stämmer...

 

Har alfabet flugan somnat nu... I och med att wordfeud kom så blev det populärt med algaspel igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen med årets julklapp är den ska sporra till att ge bort just som... julklapp. Och jag tror inte det är så många som har råd att ge bort långresor i julklapp.

Det skulle väl vara om man satte dit någon för mord... totaltgalen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...