Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är detta rätt val för mig!?


Boomen

Rekommendera Poster

Hallå!,

 

Jag går i köptankar av en Mac mini, hade tänkt den billigare varianten då jag tror att den räcker för mina användar områden. Hade tänkte beskriva lite kort till vad jag tänkt använda den till, Först och främst ska jag använda den på min tv ( 32" LED 3D), så det kommer bli endel filmvisning samt youtube tittande.

Detta är inget måste men hade gärna velat kunna spela några spel som har stöd för OSX (kollat upp) det första och kanske viktigaste är WoW:MOP, spelar ingen roll om det är på bra inställningar, bara att det går utan för mycket fps lagg!. Då den hade vart väldigt smidig och ha med sig när man åker iväg!(inte så ofta att det är värt att köpa en laptop bara för det".

 

Jag undrar också om det räcker med den billiga varianten för detta, hade tänkt uppgradera till i alla fall 8 eller 16gb minne, eller om jag ska ta den dyra varianten. Då jag har varit väldigt sugen på att testa en mac och se om det är något för mig så har jag hört att detta är ett väldigt prisvänligt första projekt!

 

Sen undrar jag också om det går och installera om OSX på en extern SSD disk?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du kommer att kunna Spela på HD 4000

 

OSX på extern Välj då Thunderbolt !

 

16Gb Ram är idag jätte billigt

 

 

TIPS du kan även sätta i en SSD bredvid den vanliga HDDn internt om du beställer en kabel ( Sata ) från OWC

 

Om du väljer det alternativet återkom så hjälper vi dej med länkar osv !

 

 

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du kommer att kunna Spela på HD 4000

 

OSX på extern Välj då Thunderbolt !

 

16Gb Ram är idag jätte billigt

 

 

TIPS du kan även sätta i en SSD bredvid den vanliga HDDn internt om du beställer en kabel ( Sata ) från OWC

 

Om du väljer det alternativet återkom så hjälper vi dej med länkar osv !

 

 

DIF

 

Tack för svar!, Hade tänkt och köpa 2 8gb löst då dom på apple är lite för dyra!:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten önskings fråga, kan jag använda min ipad som skärm(för resande fot), har hört att man kan använda Airdisplay, men jag tänker lite mer via thunderbolt/hdmi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Efter många om och men så har jag bestämt mig för mellanversionen med i7 i standard utförande, för att sen uppgradera till 8bg ram å e ssd disk( långt in i framtiden :D)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter många om och men så har jag bestämt mig för mellanversionen med i7 i standard utförande, för att sen uppgradera till 8bg ram å e ssd disk( långt in i framtiden :D)

 

 

 

Lycka Till yeahbaby.gif

 

 

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...