Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

OS X 10.9 innehåller Siri, Apple Maps ...


set_lo

Rekommendera Poster

Å, ska OS X också få Apples kartor! Spännande, jag har inte sett dem, jag har ingen iPhone. :)

 

Edit: Kommer man att kunna surfar in på andra kartor om Apples visar sig vara lite felaktiga?

 

Edit 2: Är det detta en del belackare kallar för iosfiering? Hela tiden mer av iOS-funktioner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å, ska OS X också få Apples kartor! Spännande, jag har inte sett dem, jag har ingen iPhone. :)

 

Edit: Kommer man att kunna surfar in på andra kartor om Apples visar sig vara lite felaktiga?

 

Edit 2: Är det detta en del belackare kallar för iosfiering? Hela tiden mer av iOS-funktioner?

t2711.gif Ja, som jag skrev på ett ställe: "Så iOSifieringen har startat på allvar nu? Jag tycker det redan är för mkt."

 

Då var man numer en "belackare" då. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast att man tar i programvaror från em plattform till en annan gör ju inte att gränssnittet blir mer likt iOS. Telefonens gränssnitt blev ju inte mer likt en dators när man tog in en ordbehandlare exempelvis.

 

Det är när sättet att använda datorn ändras som man kan prata om en "iOS-ifiering". Exempelvis när alla filer ms för användaren och bara kan öppnas inifrån en viss app. Den tekniken har Apple använt sig av länge i exempelvis iPhoto (långt innan iPhone fanns). Men bortsett från ett fåtal program så har inte den utvecklingen fortsatt.

 

Tim Cook har dessutom uttryckt sig skeptiskt mot att alla typer av enheter skulle köra samma OS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar vad 10.9 får för namn fins snart inga stora katter kvar att döpa OSX efter ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast att man tar i programvaror från em plattform till en annan gör ju inte att gränssnittet blir mer likt iOS. Telefonens gränssnitt blev ju inte mer likt en dators när man tog in en ordbehandlare exempelvis.

 

Det är när sättet att använda datorn ändras som man kan prata om en "iOS-ifiering". Exempelvis när alla filer ms för användaren och bara kan öppnas inifrån en viss app. Den tekniken har Apple använt sig av länge i exempelvis iPhoto (långt innan iPhone fanns). Men bortsett från ett fåtal program så har inte den utvecklingen fortsatt.

 

Tim Cook har dessutom uttryckt sig skeptiskt mot att alla typer av enheter skulle köra samma OS.

Nä, samma OS lär det nog inte bli, men mer o mer lika blir de ju både utseendemässigt/funktionsmässigt/programmässigt.

 

 

Undrar vad 10.9 får för namn fins snart inga stora katter kvar att döpa OSX efter ?

Det finns väl ett gäng kissar kvar. :) "Lynx", "Clouded Leopard". Kommer inte ihåg vilka de andra var, men det är väl 2-3 till.

 

Eftersom det är så "inne" med cloud, så borde väl Clouded Leopard vara ett ganska lämpligt namn. :borstatanderna:

 

post-64246-085314200 1353402709_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, samma OS lär det nog inte bli, men mer o mer lika blir de ju både utseendemässigt/funktionsmässigt/programmässigt.

 

 

 

Det finns väl ett gäng kissar kvar. :) "Lynx", "Clouded Leopard". Kommer inte ihåg vilka de andra var, men det är väl 2-3 till.

 

Eftersom det är så "inne" med cloud, så borde väl Clouded Leopard vara ett ganska lämpligt namn. :borstatanderna:

 

post-64246-085314200 1353402709_thumb.png

 

 

 

Ja varför inte rätt bra namn passande "clouded" yeahbaby.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IOS bygger ju på Mac OS X, det är en väldigt nerskalad version av OS X och redan från början fanns flera applikationer till den som var iOS-versioner av Mac-applikationer. Så jag förstår inte riktigt detta med att Mac OS X skulle "iosifieras"... iOS och Mac står nära varandra från början, och delar många applikationer. När det utvecklas nya applikationer är det inte så konstigt att de kommer till båda systemen... Förresten har Apple varit tydlig med att iOS och Mac OS X fortfarande kommer att skilja sig åt på grund av att det inte är samma sak att använda en pekplatta som att använda ett tangentbord med styrdon, så iOS kommer fortfarande vara iOS och Mac OS X kommer fortsätta att vara OS X. Apple går inte samma väg som Microsoft med samma OS oavsett enhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...