Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Small till från datorn, en early 2011


Larm

Rekommendera Poster

Idag när jag satt och lyssnade på Spotify samtidigt som jag spelade så small det till innuti datorn. Ljudet försvann direkt i samband med smällen och jag han tänka att "nu krashar datorn". Men bild och "kontroller" fungerade hela tiden.

Efter några sekunder så kom ljudet tillbaka också, reagerade dock lite på att jag tyckte ljudet var "annorlunda" jämfört med före.

Kan inte säga till 100%, men känns lite som att ljudet på vänster sida har försvunnit (var därifrån det small).

Smällen lät inte som när man smäller en högtalare, utan mer som något i kretskortet small.

 

Datorn har fungerat "som vanligt" sedan detta, spelade klart utan problem, gjorde backups osv utan att något märktes och datorn har nu vilat tills jag just kom hem från jobbet.

Märker inget konstigt nu när jag startar upp datorn heller, mer än att ljudet ev bara kommer från ena sidan.

När jag testar olika "sterio test" via YouTube så fungerar allt och ljudet kommer i rätt högtalare vilket talar emot att något skett med ena högtalaren, men tycker fortfarande att ljudet är "annorlunda".

 

Några tips vad det kan vara, och om jag ska bry mig om det eller bara "köra vidare"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju testa att koppla i hörlurar, eller koppla den till en förstärkaranläggning, för att se om själva ljudkortet fungerar som det ska, det kanske "bara" är högtalarna trots allt.

 

Du kan också köra Apples hårdvarutest, beroende på vilken modell/operativsystem du har, länk här för äldre och nyare. Jag är dock osäker på om det fångar upp ljudproblem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...