Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Viaplay till ATV


Janala

Rekommendera Poster

Viaplay finns väl som app i App store...

 

Vad jag vet finns inte App store på Apple TV..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som Hansen säger, jag vill ha den som en klient i ATV, jag har appen i min iphone som jag kör via AirPlay men skulle vilja ha den direkt i ATV.

 

Sen har jag oxå märkt att kvalitén på bilden blir mycket sämre när man kör live-sändningar som fotboll och golf medan filmer blir kvalitén hur bra som helst, vad beror detta på??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filmer kan buffras och man får då jämnare kvalitet. I live-sändningar kan man av naturliga skäl inte buffra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det nån möjlighet att få in Viaplay till ATV som en klient som typ svtplay?

 

svtplay finns väl inte i ATV...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du 3 gen atv går det inte. Har du 2 gen atv måste man jailbreaka och använda en browser tex couch surfer. Svtplay kan ses via denna eller xbmc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filmer kan buffras och man får då jämnare kvalitet. I live-sändningar kan man av naturliga skäl inte buffra.

 

Aa just det då är jag med.

 

Kör en ATV 2 som är jailbreakad men Couchsurfer har jag inte provat, surfar man helt enkelt in på viaplay.se då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yepp, jag brukar titta på C.L. och engelsk fotboll. Köper ett abonnemang, kan se på macen eller via atv på tv. Definiera couch surfer som en ipad. Lite segt att komma till det man vill se men sedan kör jag trådlöst och njuter. Har coach surfer via atv flash (black) http://firecore.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yepp, jag brukar titta på C.L. och engelsk fotboll. Köper ett abonnemang, kan se på macen eller via atv på tv. Definiera couch surfer som en ipad. Lite segt att komma till det man vill se men sedan kör jag trådlöst och njuter. Har coach surfer via atv flash (black) http://firecore.com/

 

Ok tack då får man ta och installera det, kör oxå med Firecore

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filmer kan buffras och man får då jämnare kvalitet. I live-sändningar kan man av naturliga skäl inte buffra.

 

Såg på nåt forum att någon fått bättre bildkvalité genom att använda en Digital AV-adapter från luren till tvn, kan det finnas belägg för detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...