Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa Apple Care


kaffemax

Rekommendera Poster

Hej jag har beställt en MBP 2012 13, 3" och funderar på att köpa till Apple Care. Nu till mina frågor var hittar man det billigast? Apple hade ett ganska bra pris tyckte jag för vad man får för pengarna. Kommer troligtvis köpa det där ifrån men har någon en annan sida som är lite billigare? 2295kr på Apple online store.

 

En annan fråga om jag beställer den därifrån måste jag vara hemma hela dagen och vänta på posten för påskrift av leveransen. Eller kan de lägga det i brevlådan bara, det är väl inte så stort paket som kommer eller?

 

Tack

 

Mvh Max

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle de det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kanske det inte är någon idé om de tar bort det i Sverige också eller?

 

Det tror jag inte men det låter vi framtiden utvisa.

 

 

 

AppleCare Protection Plan kan väl vara bra som tex om man är ute och reser väldigt mycket så man kan utnyttja Global reparationsservice, 3 års kostnadsfria samtal till Apple`s "experter" och ett extra år (3:e året i Sverige) garanti. I Sverige har vi som tur är 2 års garanti (1+1) enligt konsumentköplagen.

 

Att Apple säljer garanti tycker jag är under all kritik !!

 

 

Upp till var och en att bedöma om AppleCare är ngt man vill köpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Apple säljer garanti tycker jag är under all kritik !!

 

Det gör ju "alla andra" också, bara olika namn hos olika företag. Varför väcker Apples variant sådan avsky?

 

Garanti och treårig reklamationsrätt är inte samma sak, jämför inte äpplen med päron om du ursäktar ordspråket whistling.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag inte men det låter vi framtiden utvisa.

 

 

 

AppleCare Protection Plan kan väl vara bra som tex om man är ute och reser väldigt mycket så man kan utnyttja Global reparationsservice, 3 års kostnadsfria samtal till Apple`s "experter" och ett extra år (3:e året i Sverige) garanti. I Sverige har vi som tur är 2 års garanti (1+1) enligt konsumentköplagen.

 

Att Apple säljer garanti tycker jag är under all kritik !!

 

 

Upp till var och en att bedöma om AppleCare är ngt man vill köpa.

 

I Sverige har Apple 1 års garanti på sina produkter. Du kan dock reklamera ursprungliga fel upp till 3 år efter inköpsdatumet. Det är dock efter att garantin gått ut du som kund som har bevisbördan gällande felet. Reklamationsrätten enligt konsumentköplagen gäller enbart privata konsumenter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...