Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem att koppla imac till TV


Ploj

Rekommendera Poster

Min dotter har en imac som vi försöker att koppla till hennes TV, en Samsung. Vi använder en minidisplay-hdmi som vi kopplar in i thunderboltuttaget på imacen men vi får ingen signal på TV:n, när vi kopplar in min Macbookpro så fungerar det, är det någon inställning som måste göras för att få ut signal eller måste man ha en annan adapter för thunderbolt?

Hon har mountain Lion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har samma problem med min iMac och Samsung LED-TV. Måste klicka på "sök bildskärmar" för fullt innan datorn och TVn hittar varandra. Fungerar också ibland om jag byter från den ena thunderbolt-porten till den andra. Ibland måste jag byta fram och tillbaka ett bra tag. Och sen klicka på sök bildskärmar igen osv... Väldigt tidskrävande. Vad som är konstigt är att om jag bootar om i Bootcamp till Windows 7 så funkar kopplingen felfritt varje gång. Väldigt konfunderande. Har sökt svar på detta sedan jag skaffade den här burken för ett halvår sen men ingen har kunnat hjälpa. OS X verkar leva sitt eget liv och hitta skärmen när den själv känner för det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...