Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ganska dött forum


Dockland

Rekommendera Poster

Jag såg med glädje och entusiasm fram mot att vara med på detta forumet och försöker dra mitt strå till stacken och hjälpa andra när tillfälle ges. Jag kommer ganska direkt över från Swedroids forum som är väldigt levande. På detta forum tar det ibland dagar om någonsin man får ett svar eller förslag. Detta forum är ganska dött, åtminstone när det kommer till iPhoneforumet om jag jämför med swedroid. Min fråga är finns det något svenskt forum för iOS likt Swedroid för Andoid? Engelska finns det gott om, men det vore kul med ett svenskt, levande forum. För det finns väl en önskan och behov?

 

Hälsningar Dockland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På detta forum tar det ibland dagar om någonsin man får ett svar eller förslag.

Det beror på att det inte är någon som har ett svar.

När jag ställer mina nybörjarfrågor i iPhone-forumet (eller andra forum) så dröjer det inte länge innan svaren kommer.

Men dina frågor kanske är för avancerade? Eller så har ingen råkat ut för de problem som du har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

Allt är relativt. Längst ner på sidan ser du användarstatistik. I skrivande stund drygt 10 ggr fler registrerande användare aktiva på Swedroid (drygt 700 vs ca 60). Dessutom är detta ett Forum som avhandlar Mac-sfären i allmänhet jämfört med ett forum som avhandlar Android i allra största synnerhet...

 

Var utvecklare av iOS-programvara viker ut sig i diskussioner vet jag inte, förutom att de sällan syns till här... Förmodligen sker det mesta meningsutbytet här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl hålla med till viss del, periodvis är forumet här "segt" med få uppdateringar. "Förr" 2008 var det i jämförelse ett levande forum även om det säkert förekom samma tankar då som du nu ställer bland de som var med. Men då fanns här på ett annat sätt ett större antal "stamisar" som "höll till i papperskorgen" mellan varven och det fanns nästan alltid någon inloggad på forumet som kunde svara eller kände till kunskaper som kunde vara till hjälp. Idag är många av dessa person borta, av olika skäl, men det finns en liten skara.

 

Vill påstå att vi hjälper till när vi kan, men vi är inte allvetare även om forumet här har gett oss stora erfarenheter om det mesta inklusive det vi själva råkar ut för, felsöker och löser.

 

Angående specifikt iEnheter och den avdelningen så visst äger jag en iPhone, men finner den tämligen ointressant, jag tycker däremot att hårdvara för datorer är roligt, nätverk mm... sådant som jag tidigare har arbetat med professionellt som dator/nätverkstekniker. Så med andra ord, jag är inte inne och kikar i dessa trådar om iEnheter eller iOS. Det finns säkert de som gör tvärtom, det enda de tar del av på forumet är just iEnheter men inte resten av datorrelaterad hårdvara.

 

 

Men som också påpekats, du nämner ett forum som specifikt avhandlar ett system för enbart Android och dess hårdvara jämfört med ett forum som avhandlar allt från datorer med tillhörande utrustning och programvaror till surfplattor och telefoner. Visserligen enbart kopplat till ett företag, men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom detta forum hos tidningen MacWorld, så finns ett oberoende forum (alltså ett som inte är kopplat till någon särskild tidning) på

http://www.99mac.se/forum/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom detta forum hos tidningen MacWorld, så finns ett oberoende forum (alltså ett som inte är kopplat till någon särskild tidning) på

http://www.99mac.se/forum/

 

Oj, är detta forum eller websida kopplad till en tidning? Det visste jag inte. Kanske därför.

Jag hoppar över till 99mac.se/forum. Tack för input och era svar.

 

Allt gott.

 

 

Hälsningar Dockland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta forum heter ju MacWorld, och det är en tidskrift som ägs av IDG som är marknadsledande på dator- och IT-tidningar i världen. Många här är prenumeranter på tidningen, men prenumeration är inget krav för att delta i forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...