MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Robinjonsson

iWiFi synkronisering med iPhone

Rekommendera Poster

När jag går in på inställningar-->allmänt-->iTunes wifi synkronisering så står där att man ska koppla mobilen med kabel till datorn och sen under alternativ kryssa i "synkronisera denna iPhone med Wifi"

Detta har jag gjort i iTunes men meddelandet står fortfarande kvar i iPhonen. Vad ska jag göra?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan aktivera Wi-Fi synk direkt i telefonen, under: Inställningar / iCloud / Lagring,säkerhetskopiering / iCloud-säkerhetskopia. — Själv kör jag med sladd till datorn, uppdaterar program och för över grejer där. Har man flera enheter så slipper man ju ladda ner och uppdatera på var och en då också. Wi-Fi synk låter ju bekvämt — Apple kallade det för ”PC-free” då det kom (om jag minns rätt) — att du inte behöver en dator och iTunes. Men jag kan inte se att det ännu passar mig i alla fall. Har testat — första gången tar lång tid — om du har en del program. Men du kan välja vad som säkerhetskopieras för att minska uppladdningen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kan aktivera Wi-Fi synk direkt i telefonen, under: Inställningar / iCloud / Lagring,säkerhetskopiering / iCloud-säkerhetskopia. — Själv kör jag med sladd till datorn, uppdaterar program och för över grejer där. Har man flera enheter så slipper man ju ladda ner och uppdatera på var och en då också. Wi-Fi synk låter ju bekvämt — Apple kallade det för "PC-free" då det kom (om jag minns rätt) — att du inte behöver en dator och iTunes. Men jag kan inte se att det ännu passar mig i alla fall. Har testat — första gången tar lång tid — om du har en del program. Men du kan välja vad som säkerhetskopieras för att minska uppladdningen.

Wifi sync är inte samma sak som sync med icloud. Wifi sync är trådlös synkning med Itunes.

Det funkar sisådär med senaste Itunes. Itunes har svårt för att hitta mina enheter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu