Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Time machine ta bort påminnelse


Fender

Rekommendera Poster

Fråga enligt rubrik.

 

Jag stör mig på påminnelserutan som dyker upp när det är dags att säkerhetskopiera. Jag kommer ihåg detta ändå.

Kan man ta bort denna påminnelse eller förlänga intervallen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har TimeMachine påslagen och hårddisken i så ska den göra säkerhetskopior automatiskt utan någon notis. Jag antar att du inte har i TM-hårddisken så ofta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom få gånger du tycks mäkta med att ansluta din TimeMachine-hårddisk så kanske du orkar med att föra musmarkören till TimeMachine-klockan och klicka på den och sen på "Säkerhetskopiera nu"

Om, så är det ju bara att stänga av TimeMachine så får du inga fler varningar. Men å andra sidan så görs ingen automatisk backup varje timme när hårddisken väl är ansluten.

 

Annars är väl en Time Capsule eller AirPort Extreme med tillkopplad hårddisk eller en NAS den smartaste lösningen. Så fort du kopplar upp dig mot deras nät så sätts backupen igång.

 

Eller är du på resande fot utan tillgång till TimeMachine på över en veckas tid åt gången?

 

Återkommer efter lite forskande, finns säkert något kommando som kan stänga av varningarna utan att behöva stänga av TimeMachine helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom få gånger du tycks mäkta med att ansluta din TimeMachine-hårddisk så kanske du orkar med att föra musmarkören till TimeMachine-klockan och klicka på den och sen på "Säkerhetskopiera nu"

Om, så är det ju bara att stänga av TimeMachine så får du inga fler varningar. Men å andra sidan så görs ingen automatisk backup varje timme när hårddisken väl är ansluten.

 

Annars är väl en Time Capsule eller AirPort Extreme med tillkopplad hårddisk eller en NAS den smartaste lösningen. Så fort du kopplar upp dig mot deras nät så sätts backupen igång.

 

Eller är du på resande fot utan tillgång till TimeMachine på över en veckas tid åt gången?

 

Återkommer efter lite forskande, finns säkert något kommando som kan stänga av varningarna utan att behöva stänga av TimeMachine helt.

 

Jag kopplar in T.M. hårddisken med några veckors mellanrum. Annars förvarar jag den på annan plats av säkerhetsskäl.

Jag vill bara stänga av påminnelse som dyker upp på skärmen efter ca 2 veckor.

Detz är rätt störigt när dialogrutan dyker upp på Mac Minin som jag kör som mediaspelare till TV:n. Då blir det till att masa sig ur soffan, leta upp muspekaren, paus filmen, byta fönster och stänga ner rutan. Jobbigt ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kopplar in T.M. hårddisken med några veckors mellanrum. Annars förvarar jag den på annan plats av säkerhetsskäl.

Jag vill bara stänga av påminnelse som dyker upp på skärmen efter ca 2 veckor.

Detz är rätt störigt när dialogrutan dyker upp på Mac Minin som jag kör som mediaspelare till TV:n. Då blir det till att masa sig ur soffan, leta upp muspekaren, paus filmen, byta fönster och stänga ner rutan. Jobbigt ...

Du bör ha två diskar som du alternerar mellan. Diskar är billiga idag, köp en till.

Då har du en som kontinuerligt tar backup och den andra på annan plats. Och så byter du med "några veckors" mellanrum.

 

För vad händer om det börjar brinna eller åskan slår ner eller du får inbrott när du har din enda backup hemma hos dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...