Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone vill ej ansluta till dator!


Sven Boston

Rekommendera Poster

Hej!

 

Gjorde en sökning på liknande problem men hittade inget. (Dessutom svårt att söka då jag inte riktigt vet vad som är problemet).

 

Min Iphone vill inte ansluta via usb-sladden till datorn. Det har varit så här sedan i våras men tidigare har det fungerat ibland. Det verkade som att det var ett glapp någonstans för den kunde ligga på bordet bredvid datorn och göra "laddningsljudet" flera gånger utav sig själv. Nu vill den alltså inte ansluta alls.

 

Jag har felsökt och det funkar att ladda med väggkontakt. Dock bara ibland. Har märkt att om den ej vill ladda i väggkontakten så fungerar det om jag stänger av den och sen sätter på den igen med kontakten i.

 

Eftersom väggladdning fungerar så borde det ju vara usb-ingången på datorn. Jag har provat båda utgångarna men ingen av dom fungerar. Dom fungerar dock felfritt med andra usb-enheter.

Jag har provat med tre olika Iphonesladdar.

 

Det här har inte varit något större problem eftersom jag har kunnat ladda i väggen men känner nu att jag vill göra en säkerhetskopia, uppgradera den och tömma på bilder.

 

Vad tror ni? Vart är felet?

 

Leo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rengör kontakten i telefonen. Det tenderar samlas en hel del smuts där. Kan vara problemet.

 

Har haft samma problem själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat men det verkar inte varadet som är problemet.

Den funkar att ladda i vägguttag så felet borde sitta i andra änden. Datordelen alltså.

Det kostade är att den tar emot alla andra usb-enheter utan problem. Det är endast Iphonen som den inte gillar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat men det verkar inte varadet som är problemet.

Den funkar att ladda i vägguttag så felet borde sitta i andra änden. Datordelen alltså.

Det kostade är att den tar emot alla andra usb-enheter utan problem. Det är endast Iphonen som den inte gillar.

 

Naturligtvis så kan det ändå vara kontakten som är defekt fast den tar laddning i vägguttaget.

Det är inte samma stift som gör att datorn känner av att den sitter i datorn som att den tar laddning.

Pratade med mitt lokala service ställe och dom sa att dom fått byta många 30-pin kontakter pga smuts som kommit in och sen börjat oxidera.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...