Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Magic Mouse i all ära men... Högerklickproblem


kiplon

Rekommendera Poster

Hej

 

Har nu använt Magic Mouse sen i våras och den är ju så super att använda, ffa eftersom jag inte vill ha tillbehör styrplatta. MBA:n kör jag utan mus och i den jobbar jag inte så mycket i utan använder mer för att ta del av filer, webb m.m.. Har man en gång börjat med Magic Mouse så finns det ingen återvändo :) Att gå tillbaka till en vanlig finns liksom inte :) Om sanningen ska fram så har jag ett elände när jag tvingas använda vanlig mus i en PC hos andra :(

 

Men, är det jag som inbillar mig eller har min hand hjärnsläpp och motoriska problem?

 

I text i exv Word så vill jag bekvämt kunna högerklicka för att få fram exv synonymer, kopiera, klistra in osv. Liksom jag vill kunna högerklicka på en länk för att öppna i ny flik osv osv Och det har ju gått bra - fram tills nu.

 

Inbillar mig att i och med uppgraderingen till ML så finns inte den funktionen längre? Det var iaf i samband med den tidpunkten som jag upptäckte att jag inte kunde högerklicka längre? Finns det någon bra förklaring? Eller är det jag som har handhavandeproblem?

 

När man använder styrplattan på MBA:an så kan man ju trycka med två fingrar för att göra detta men det är ju i den stationära jag behöver det mest!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på Inställningar -> Mus och kolla så att kryssrutan Sekundärklicka är ikryssad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh, nu skäms jag...

 

elementärt som Watson brukar säga :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så bra att det löste sig så lätt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...