Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spela på AppleTV via Airplay


martin991

Rekommendera Poster

Har testat ett flertal olika spel som i sig stödjer airplay olika bra. Uteslutande är dock att spelet laggar för mycket för att det ska vara spelbart. Det enda undantaget är Real Racing HD som funkar hjälpligt.

Testade FIFA och det gick inte alls utan man var en sekund fel hela tiden.

 

Jag har en Airport Extreme som iPad Gen 3 och iPhone 5 ansluter till. Kabel från den till AppleTV gen 3.

 

Laggar det för er också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Av alla er drygt 1200 som läst tråden, finns det ingen som har en åsikt?

 

Typ som: Jag har testat lite olika spel och det funkar bra för mig...

Eller: Nej, det laggar mycket i de flesta spel så det finns inget du kan göra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Bumpar denna tråden eftersom jag misstänker att det är något strul med min AppleTV.

 

Hur fungerar det att spela på era?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har bara provat Real Racing 2 HD till min ATV3, upplevde lagg emellanåt som gjorde att jag gick tillbaka till att köra det direkt på paddan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att det rent allmänt blir problem med att skicka bild och ljud över nätverket i realtid. AppleTV måste buffra en stunds bild/ljud innan den börjar skicka till TVn. Detta för att överföring över nät sker paketvis och inte kontinuerligt. Då måste det finnas buffrad bild att visa i väntan på nästa paket.

 

Detta spelar ju ingen roll för att spela film eller ha en demonstration. Men för realtidsspel är det säkert förödande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...