Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur sätter man på ljud för batterivarning?


Telly82

Rekommendera Poster

iPhone 4s, iOS 5.1.1.

 

Hur sätter jag på (ljud)varningen för låg batterinivå? Den dog utan att säga ett knyst.

 

När jag satte igång den igen så bad den inte om PIN-koden till SIM-kortet. Det var när jag skulle ringa som den plötsligt bad om PIN-koden. Hur får jag den att direkt fråga efter avstängning?

 

Hur tar jag en skärmdump? Och hur får jag över den till Macen (utan iCloud)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone 4s, iOS 5.1.1.

 

Hur sätter jag på (ljud)varningen för låg batterinivå? Den dog utan att säga ett knyst.

 

När jag satte igång den igen så bad den inte om PIN-koden till SIM-kortet. Det var när jag skulle ringa som den plötsligt bad om PIN-koden. Hur får jag den att direkt fråga efter avstängning?

 

Hur tar jag en skärmdump? Och hur får jag över den till Macen (utan iCloud)?

 

Fråga 3, Klicka på hemknappen och sedan på av och påstängningsknappen så skapas en skärmdump. Du kan föra över den automatiskt till dropbox och google+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone 4s, iOS 5.1.1.

 

Hur sätter jag på (ljud)varningen för låg batterinivå? Den dog utan att säga ett knyst.

 

När jag satte igång den igen så bad den inte om PIN-koden till SIM-kortet. Det var när jag skulle ringa som den plötsligt bad om PIN-koden. Hur får jag den att direkt fråga efter avstängning?

 

Hur tar jag en skärmdump? Och hur får jag över den till Macen (utan iCloud)?

 

SIM pinkod låser bara simkortet. Du får slå på kodlåset om du vill ha kod när du låser upp telefonen.

Jag använder ingen simkod på min telefon utan har bara kodlåset istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har satt telefonen på vibration så kommer den inte låta när batterinivån blir låg

Nej, jag har inte telefonen på vibration.

 

Fråga 3, Klicka på hemknappen och sedan på av och påstängningsknappen så skapas en skärmdump. Du kan föra över den automatiskt till dropbox och google+

Ah. HÅLL NER hemknappen och samtidigt tryck på av- påsättningsknappen. Tack!

Jag fick över bilden i iPhoto.

 

SIM pinkod låser bara simkortet. Du får slå på kodlåset om du vill ha kod när du låser upp telefonen.

Jag använder ingen simkod på min telefon utan har bara kodlåset istället.

Jag vill inte låsa (eller låsa upp) själva telefonen.

Jag vill inte riskera att missa några samtal när jag slår på telefonen, så därför vill jag att den direkt frågar efter SIM-kortets PIN-kod. Det gjorde alltid mina gamla icke-smartphones.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte låsa (eller låsa upp) själva telefonen.

Jag vill inte riskera att missa några samtal när jag slår på telefonen, så därför vill jag att den direkt frågar efter SIM-kortets PIN-kod. Det gjorde alltid mina gamla icke-smartphones.

 

Min 4S tar ibland över en minut på sig att fråga efter sim-kod efter att hemskärmen visats efter omstart. Vet inte varför men så har den alltid varit. Verkar vara ett vanligt fenomen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 4S tar ibland över en minut på sig att fråga efter sim-kod efter att hemskärmen visats efter omstart. Vet inte varför men så har den alltid varit. Verkar vara ett vanligt fenomen.

OK, bara den frågar så. :)

 

Tack för svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone 4s, iOS 5.1.1.

 

Hur sätter jag på (ljud)varningen för låg batterinivå? Den dog utan att säga ett knyst.

 

När jag satte igång den igen så bad den inte om PIN-koden till SIM-kortet. Det var när jag skulle ringa som den plötsligt bad om PIN-koden. Hur får jag den att direkt fråga efter avstängning?

 

Hur tar jag en skärmdump? Och hur får jag över den till Macen (utan iCloud)?

På min lur, iPhone 4 iOS 5.1.1, så kommer en visuell varning, som måste bekräftas, vid 20 % batteri och vid 10 % batteri. Jag har också någon gång märkt en akustisk varning, vid 10 %, men jag tror det var vid pågående samtal.

 

När jag startar samma lur så får jag ange telefonens låskod, sedan kommer meddelandet "SIM låst" upp efter någon sekund, med alternativet lås upp. Om jag trycker bort upplåsningen så tror jag den kommer upp först när jag vill ringa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min lur, iPhone 4 iOS 5.1.1, så kommer en visuell varning, som måste bekräftas, vid 20 % batteri och vid 10 % batteri. Jag har också någon gång märkt en akustisk varning, vid 10 %, men jag tror det var vid pågående samtal.

 

När jag startar samma lur så får jag ange telefonens låskod, sedan kommer meddelandet "SIM låst" upp efter någon sekund, med alternativet lås upp. Om jag trycker bort upplåsningen så tror jag den kommer upp först när jag vill ringa.

Precis samma med min iPhone 4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte låsa (eller låsa upp) själva telefonen.

Jag vill inte riskera att missa några samtal när jag slår på telefonen, så därför vill jag att den direkt frågar efter SIM-kortets PIN-kod. Det gjorde alltid mina gamla icke-smartphones.

Ett tips är att aldrig stänga av telefonen.

 

Tidigare satte jag telefonen i Flight mode på natten och när jag i övrigt inte ville bli störd, nu använder jag istället Stör ej-läget på natten (går också att schemalägga, min telefon stör mig inte mellan 22 och 07 exempelvis.

 

Fördelen med Stör ej är att jag kan själv välja att använda telefonen om jag vill och jag har åtkomst på en sekund. Att starta telefonen tar ju ganska lång stund om jag bara vill kolla min kalender, ett gammalt sms eller liknande.

 

Som säkerhet så har jag telefonlåset aktiverat efter valfritt antal minuter. Plus SIM-lås, men det används som sagt väldigt sällan.

 

Edit: ser att du har iOS 5.x, möjligt att Stör ej kom med iOS 6... men uppgraderingen är ju gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min lur, iPhone 4 iOS 5.1.1, så kommer en visuell varning, som måste bekräftas, vid 20 % batteri och vid 10 % batteri.

Visst, men då måste jag ta upp och låsa upp och titta på telefonen hela tiden. Typ var 12:e timme eller så.

 

 

Ett tips är att aldrig stänga av telefonen.

Nej, det gör jag ju aldrig avsiktligt. Nu var det så att batteriet tog slut utan varning (för jag tittar inte på telefonen "hela tiden").

 

Edit: ser att du har iOS 5.x, möjligt att Stör ej kom med iOS 6... men uppgraderingen är ju gratis.

Det är dåliga kartor också. ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, men då måste jag ta upp och låsa upp och titta på telefonen hela tiden. Typ var 12:e timme eller så.

 

 

Nej, det gör jag ju aldrig avsiktligt. Nu var det så att batteriet tog slut utan varning (för jag tittar inte på telefonen "hela tiden").

 

Det är dåliga kartor också. ;)

Mitt sätt att använda telefonen gör att jag inte behöver ta fram den för att kolla batteristatus. Man fipplar ju så ofta med den ändå och kikar då medvetet eller omedvetet på batterisymbolen... :)

 

Och kartor - den enkla lösningen är att lägga Google maps som genväg på hemskärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt sätt att använda telefonen gör att jag inte behöver ta fram den för att kolla batteristatus. Man fipplar ju så ofta med den ändå och kikar då medvetet eller omedvetet på batterisymbolen... :)

Nej, "man" fipplar ju inte särskilt ofta med iFånen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, "man" fipplar ju inte särskilt ofta med iFånen. :)

Jo, "man" gör just det, även om det kanske inte gäller dig. Men det är ett väl känt fenomen att de flesta använder sin smartphone mycket mer än vad man gjorde när man hade en vanlig telefon. Men det är lite OT och löser inte frågan du ställde inledningsvis.

 

Har letat, men har inte hittat någon inställningsmöjlighet för varning. Under hjälpmedel kan man iofs ställa in så att blixten utlöses vid varningar, men det kanske inte är helt optimalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också letat, men inte hittat någon inställning.

 

Man får väl ta som vana att kolla på kvällen när man lägger från sig telefonen om den behöver laddas.

 

Tack alla som svarat. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så sätter man telefonen på laddning varje kväll oavsett. Har den kräm kvar då, så kommer förmodligen den inte räcka hela nästa dag ändå.

 

Iofs så har telefonen ett begränsat antal laddcykler. Apple anger att man har 80% batterikapacitet efter 400 cykler (alltså drygt ett års användning på "mitt" sätt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig räcker batteriet cirka en vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig räcker batteriet cirka en vecka.

 

Då är problemet löst för dig åtminstone. Sätt batteriet på laddning söndag natt, så har du full kräm till nästa söndag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig räcker batteriet cirka en vecka.

Då känns det som att du inte utnyttjar din iPhones fulla potential... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då känns det som att du inte utnyttjar din iPhones fulla potential... :borstatanderna:

Nä. :blushing:

 

Det vette fåglarna varför jag köpte den egentligen.

 

Ny fråga: Hur avvisar jag ett telefonsamtal? På min gamla icke-smatphone tryckte jag på den röda luren. Då fick uppringaren en upptaget-signal direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä. :blushing:

 

Det vette fåglarna varför jag köpte den egentligen.

 

Ny fråga: Hur avvisar jag ett telefonsamtal? På min gamla icke-smatphone tryckte jag på den röda luren. Då fick uppringaren en upptaget-signal direkt.

Trycker en gång på stäng av-knappen. I OS 6 finns det en funktion där man på skärmen kan välja att avvisa samtal, och exempelvis skicka ett sms istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trycker en gång på stäng av-knappen.

Det stämmer väl inte? Det tystar ju bara telefonen. Uppringaren upplever fortfarande att det ringer och ringer, men ingen svarar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer väl inte? Det tystar ju bara telefonen. Uppringaren upplever fortfarande att det ringer och ringer, men ingen svarar.

Fel av mig, tryck två gånger på sagda knapp.

 

http://iphonesajten.se/tips-trix/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där satt den!

 

Tack. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min lur, iPhone 4 iOS 5.1.1, så kommer en visuell varning, som måste bekräftas, vid 20 % batteri och vid 10 % batteri. Jag har också någon gång märkt en akustisk varning, vid 10 %, men jag tror det var vid pågående samtal.

 

När jag startar samma lur så får jag ange telefonens låskod, sedan kommer meddelandet "SIM låst" upp efter någon sekund, med alternativet lås upp. Om jag trycker bort upplåsningen så tror jag den kommer upp först när jag vill ringa.

Pillade nyss med luren när den passerade 10 %, bara visuell varning.

Fast vad är vettigast egentligen, text, ljud eller vibration?

Med alla inbyggda sensorer så borde det ju inte vara omöjligt att avgöra om luren ligger på ett bord eller liknande, och då kan ljus vara lämpligt om luren ligger med skärmen upp och det kan antas finnas människor i närheten. Skärmen ner kräver ljud och om den ligger i ficka eller väska så kan ljud och vibration funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...