Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vintersport ( minus ishockey )


xeric
 Share

Rekommendera Poster

Låter som det blir en härlig vintersäsong vi har framför oss, jag & hunden tillsammans med en rejäl kanna kaffe :kaffe::P

Det tror jag säkert

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker det är för mycket slumpen som avgör när det är stafett?

En liten stav ivägen, någon trampar på någon annans skida, man hamnar fel i EN kurva och sedan är det kört.

 

Jag gillar långkörarna, 5 mil är årets höjdpunkt, man kan sätta sig i fåtöljen med kaffe och bulle och verkligen njuta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga norskor som deltar idag det är ovanligt

Hur var det igår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker det är för mycket slumpen som avgör när det är stafett?

En liten stav ivägen, någon trampar på någon annans skida, man hamnar fel i EN kurva och sedan är det kört.

 

Jag gillar långkörarna, 5 mil är årets höjdpunkt, man kan sätta sig i fåtöljen med kaffe och bulle och verkligen njuta :)

Ja, så länge det inte det är massstart på 5-milen. Tycker det är tråkigt att det är så många sträckor som numer har massstart. Oftast blir det en megaklunga i 90% av loppet och sen avgörs det. Säkert kul för de på plats men skitttrist att titta på på TV'n. Man vill ju se när dem kommer där och matchas mot en annan tid.
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Petter Northug är långt ifrån toppform. Det var tydligt när spriten avgjordes i Beitostölen i dag. – Jag är ju i förfärlig form, säger han.

 

Jaså är det där alla norrmän och norskor är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Petter Northug är långt ifrån toppform. Det var tydligt när spriten avgjordes i Beitostölen i dag. – Jag är ju i förfärlig form, säger han.

 

Jaså är det där alla norrmän och norskor är?

Han kanske var full? :hihihi:

 

Nä, han ligger nog långt efter i sin formkurva. han hav ju varit sjuk med nästan hela året. Hade väl ngn jobbig virussjukdom om jag inte minns helt fel. Men han blir nog klar i tid till OS. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen så startar den riktiga världscupen inte förrän i nästa vecka i Finland

Ingen Cologna hittills vad jag sett

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kanske var full? :hihihi:Nä, han ligger nog långt efter i sin formkurva. han hav ju varit sjuk med nästan hela året. Hade väl ngn jobbig virussjukdom om jag inte minns helt fel. Men han blir nog klar i tid till OS. :crossfingers:

Ingen världscup då... Då är det Darios år då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trefaldige Tour de Ski-segraren och OS-favoriten Dario Cologna har åkte på ett riktigt bakslag inför säsongsstarten. 27-åringen måste genom en operation i sin fot och missar troligen både Touren och hela världscupsäsongen före nyår!

 

Då är värlscupen helt öppen, ingen Norrtug och ingen Cologna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21.Marcus Hellner +21 s

23.Söderhielm +24 s

27.Richardsson +25 s

29. Halvarsson + 26 s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.Björgen

2.Kalla

3.Jouhag

10.Britta Johansson

20.Ingemarsdotter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var mera väntade namn idag

 

1.Sundby

2.Vylegshanin

3.Lekhov

6.Halvarsson

7.Hellner

16.Nelson

28.Richardsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...