Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Val av startdisk fungerar ej (omstart + alt)

leifhellmusic

Recommended Posts

leifhellmusic

Hej forumet! Är macanvändare sedan 1985 så jag har verkligen varit med på hela den fantastiska resan. Senaste veckan har jag emellertid stött på ett problem som jag ej haft tidigare. Till min iMac Dual Core (2,16 GHz) har jag kopplat två externa hårddiskar (en via firewire och en via USB). Jag använder dessa huvudsakligen som backup av viktiga dokument och programvara som jag köpt. Jag arbetar med OS Snow Leopard (10.6.8). Ibland vill jag kunna välja startdisk (Externa hd eller Windows-partitionen). Oftast använder jag systemverktyget men ibland också omstart med nedtryckt alternativtangent. Detta har alltid fungerat fint men under senaste veckan får jag vid denna metod upp bifogad skärmbild och skärmen är helt låst och datorn måste startas om via strömbrytaren på baksidan. Är det någon som har en idé om vad som är fel och hur det ska åtgärdas?

Hälsningar

leifhellmusic (AKA Leif Hellström)

post-70698-075485000 1352288039_thumb.jpg

leifhellmusic

Tack för det Telly82! Det var ju enkelt. Jag uppfattade inte att den visade skärmbilden var interaktiv. Lustigt bara att jag inte sett denna sida tidigare. Möjligen har jag omedvetet gjort någon inställningsförändring i systemet.

leifhellmusic

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...