Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Krångel med Pages


Karl-Martin

Rekommendera Poster

Jag har googlat och googlat på mitt problem, helt utan resultat, ingen verkar ha samma bekymmer:

 

Pages hänger sig när jag klickar i dokumentet. Om jag klickar på, till exempel, rubriken så slutar tangentbordet efter en stund att "prata" med programmet. Allt annat funkar, mus, menyer etctera. Vad gör jag för fel?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller det ett enda dokument eller alla?

 

Har du startat om Macen på sistone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör säkert start (shift-tangenten nertryckt när du startar datorn).

Kör Skivverktyg och kontrollera hårddisken.

Eventuellt kan du behöva göra en ominstallation av systemet (påverkar inte dina dokument eller data, utan bara ersätter systemmappen med en ny).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Imac, mid 2009, trådat och trådlöst tangentbord (problemet gäller bägge tangentborden) OS X-versionen 10.8.2 och pages-versionen 4.2. Datorn är nyligen omstartad och kontrollerad. Problemet kvarstår dock ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag startar om programmet fungerar allt men så fort jag klickar i dokumentet så låser sig tangentbordet igen. Gäller alla dokument och alla filtyper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hallå, någon som är här?! Jag börjar bli desperat, och om ingen hjälper mig snart åker macen ut genom fönstret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju börja med att tala om vilka av Raphaels tips du redan testat och vad resultatet blev...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...