Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Migrera till Mac


hforsling

Rekommendera Poster

Har några frågor som ny Mac-ägare.

 

1. Ska flytta innehåll från PC till ny Mac. Vad är det lättaste sättet? Flyttassistenten? Kan jag använda ex. hårddisk? Måste den formateras för Mac först? Den ex. hdd ska användas till backup senare.

 

2. Ska jag flytta mitt iTunes bibliotek manuellt med alla låtar och skivomslag? Blir det krångel om jag gör det med flyttassistenten?

 

3. Hur får jag över all iPhone data på nya datorn? Appar, inställningar, sms & mail

 

Hoppas på svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en flyttassistent du laddar ner från Apples hemsida och installerar på din PC sen överförs datan och inställningar via nätverket. PC:n och Macen måste sitta på samma nät.

 

Exakt vad som går och inte går att flytta med denna PC-flytt-assistent vet jag tyvärr inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Du kan koppla in din PC hårddisk till en Mac så kan en Mac läsa innehållet. Däremot kan en Mac inte skriva till PC-formaterade hårddiskar. Så efter att du har flyttat över innehållet till Mac behöver du formatera om hårddisken så kand du använda den som en TimeMachine backup av din Mac sen.

 

2. Du kan kopiera över ditt iTunes-bibliotek, då får du med allt innehåll för allt ligger i ett och samma bibliotek. Itunes-biblioteket på PC och Mac är helt utbytbara med varandra, alltså de har precis samma struktur och upplägg.

 

3. När du flyttar över ditt iTunes-bibliotek till den nya datorn så följer det även med information som identifierar din iPhone. När du är på den nya datorn så det du behöver göra är att auktorisera den (iTunes ger dig vägledning om hur) och sen kan du använda din iPhone och iTunes precis som vanligt. Du kan göra en säkerhetskopia av din iPhone på den nya datorn så sparas all info som dina sms och inställningar med mera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...