Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad skulle ni valt?


deviant

Rekommendera Poster

Om ni skulle välja två av dessa alternativ att ta med i er nya iMac, vilka skulle ni valt och varför väljer ni bort den sista ?

 

- 16GB (8GB)

- Core i7 (Core i5)

- Fusion Drive (5400rpm Hårddisk)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ram och disken hade jag valt. Jag gör inte så proccesorkrävande uppgifter så i7 känns meningslös för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle valt de två sista, för det kan du inte ändra i efterhand.

 

RAM kan du enkelt komplettera med själv OM DU BEHÖVER. 8GB räcker till allt (utom mycket ovanliga situationer).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minnet och fusion drive iom vi pratar om 21,5" och där kan man inte (som jag förstår det?) uppgradera minnet i efterhand. Om jag personligen var inne på att köpa en 21,5" så hade jag sparat lite mer pengar och sett till att ha alla tre eftersom att jag skulle ha stor nytta av Core i7:an med hyper-threading.

 

Så egentligen handlar det om vad du har för behov. För vanligt kravlöst "svenssonsurfande" så det är uppriktigt sagt skitsamma oavsett vad du väljer men minne och fusion drive vore det vettigaste enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RAM kan du enkelt komplettera med själv OM DU BEHÖVER. 8GB räcker till allt (utom mycket ovanliga situationer).

Minnet och fusion drive iom vi pratar om 21,5" och där kan man inte (som jag förstår det?) uppgradera minnet i efterhand.

Det är faktiskt bara på 27"-modellen som det står att minnet är "user-accessible".

http://www.apple.com/imac/specs/

 

Där ser man. Surt att man inte ens kan byta minnen i många nyare Mac-modeller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är faktiskt bara på 27"-modellen som det står att minnet är "user-accessible".

http://www.apple.com/imac/specs/

 

Där ser man. Surt att man inte ens kan byta minnen i många nyare Mac-modeller.

 

Ja, det är riktigt surt. Nu klarar man sig ju visserligen gott på 8GB/16GB på den mindre modellen för vardagligt bruk och jag kan ju tänka mig att det är den målgruppen som Apple riktar sig mot för 21,5".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla tre alternativ lär ju gå på 7000kr extra utöver dom 14.000 som den kostar. Så runt 21.000kr mer lr mindre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla tre alternativ lär ju gå på 7000kr extra utöver dom 14.000 som den kostar. Så runt 21.000kr mer lr mindre?

 

För 21´skulle jag nog hellre köpa en MBP och en extern skärm av bra kvalite´. Det känns mer prisvärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 16GB i min Mitten 2011 iMac 21,5" och ångrar det inte en sekund!

 

Kör med vmware fusion igång alltid för att komma åt Windows-applikationer (Ja, jag kommer från 20 års pc vana) och har 6 GB adresserat till denna. OSX flyter som guldet, aldrig trögt eller långsamt med massa badbollar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle välja 16Gb och Fusion Drive... det menar jag gör mer för snabbheten än mindre minne och långsammare HD med snabbare processor. Iaf om man jobbar med stora datamängder där skyfflandet av minnet är det som sänker hastigheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni skulle välja två av dessa alternativ att ta med i er nya iMac, vilka skulle ni valt och varför väljer ni bort den sista ?

 

- 16GB (8GB)

- Core i7 (Core i5)

- Fusion Drive (5400rpm Hårddisk)

 

Bra frågor!

 

Själv tänkte jag köra på 27:an med endast Fusion Drive som tillval.

 

// Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Från det ena till det andra, snart är november slut och ännu har ingen iMac dykt upp. Undra om de försenas till nästa år...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni skulle välja två av dessa alternativ att ta med i er nya iMac, vilka skulle ni valt och varför väljer ni bort den sista ?

 

- 16GB (8GB)

- Core i7 (Core i5)

- Fusion Drive (5400rpm Hårddisk)

 

-16 GB och Fusion Drive

Min processor är visserligen en i7, men den går aldrig för fullt numera. Inte ens då jag kör PC-program med VMware fusion, men då är minnet bra att ha.

SDD/Fusion drive gör dramatist skillnad på normalprestandan! :tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från det ena till det andra, snart är november slut och ännu har ingen iMac dykt upp. Undra om de försenas till nästa år...

Nu är väntan över :galetglad:

 

Apple låter meddela att försäljningen av nya iMac inleds nu på fredag.

Till en början kommer endast modellen på 21,5 tum att finnas tillgänglig,

modellen på 27 tum släpps nämligen först i december.

 

Den nya, tunnare modellen av iMac visades upp för allmänheten den 23 oktober.

Några dagar senare erkände Apple att man drabbats av produktionsproblem,

något som fått vissa att undra om det överhuvudtaget skulle bli någon säljstart i år. :detvarintejag:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är väntan över :galetglad:

 

Apple låter meddela att försäljningen av nya iMac inleds nu på fredag.

Till en början kommer endast modellen på 21,5 tum att finnas tillgänglig,

modellen på 27 tum släpps nämligen först i december.

 

Den nya, tunnare modellen av iMac visades upp för allmänheten den 23 oktober.

Några dagar senare erkände Apple att man drabbats av produktionsproblem,

något som fått vissa att undra om det överhuvudtaget skulle bli någon säljstart i år. :detvarintejag:

 

Vart meddelar Apple det där?

Skulle inte förvåna mig att om det faktiskt går att beställa 21,5" modellen f.o.m fredag så är leveranstiden 5 veckor.

Får hoppas de lyckats skicka maskiner till butikerna men som vanligt prioriterar de väl sina egna butiker först så övriga Apple resellers får snällt vänta till döddagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart meddelar Apple det där?

Skulle inte förvåna mig att om det faktiskt går att beställa 21,5" modellen f.o.m fredag så är leveranstiden 5 veckor.

Får hoppas de lyckats skicka maskiner till butikerna men som vanligt prioriterar de väl sina egna butiker först så övriga Apple resellers får snällt vänta till döddagar.

Apples pressrealaese hittar du här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...