Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Visa upp din datorhörna/lägenhet


.mp3

Rekommendera Poster

Min lilla hacker och reparationshörna i källaren :lol:

Detta är var jag gömmer mig i på kvällarna när jag vill slippa kärringen. G3:an ni ser är preppad med OSX 10.4.2 Server och funkar mycket bra. 9600:an ni ser är bara en printserver, bara för att min printer är för gammal för att köras på något annat (LaserWriter 4/600 PS). Ölburkarna ni ser har jag druckit ur och kommer att gå i pant :P

post-8225-1126293210.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 5,8k
  • Created
  • Senaste svar
Tackar :D

 

Jo kabelkorgar ska köpas!

Och PB satte jag dit för att se hur det kommer att se ut när jag snor brorsans PB 12" :whistling:  :lol:

191265[/snapback]

 

Visst det är bara att komma och ta den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Snyggt pehrzzon! Du har ju också ett sånt skrivbord som jag, nästan. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tro inte att jag härmar brorsan! har haft skrivbordet ett par månader nu, är bara så slö på att göra ordning allt

 

Detta är beta 0.0.1 :P

 

"datorn" är den stora svarta under skrivbordet. PB måste ju få vara med på ett hörn, ingen rasism i detta hushåll. B)

 

post-6476-1126363717.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har ingen kamera här (kan låna en och ta bilder på måndag)

116696[/snapback]

 

Jo, det stämmer bra det Power. På första sidan i denna tråd lovade du att ta en bild av ditt skrivbord på måndag. Men du kanske menade denna måndag som kommer :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ekengren: Vad har hänt med Apple tangentbordet som ligger högst upp på papperskorgen?

191906[/snapback]

Ja du, ett litet missförstånd mellan min dåvarande chef och mitt tangentbord. Jag har sparat det för att påminna mig själv att inte ta anställning hos psykopater igen. Och det är ingen papperskorg, det är en korg med "reservdelar" :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det är ingen papperskorg, det är en korg med "reservdelar" :P

191946[/snapback]

 

Jag har oxå en sån låda med lite pc prylar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går nu ut med en varning inför mitt kommande bildupplägg. Följande bilder kan vara skadliga för er själva samt era husdjur odyl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Jag har sparat det för att påminna mig själv att inte ta anställning hos psykopater igen.

191946[/snapback]

 

Haha!! :lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
marcushedenstrom

Såhär såg min blådåre ut... min kära blådåre... :cry::cry::cry:

post-493-1127421330.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Var är han nu? icon5.gif

197778[/snapback]

 

Såld. :ermm::ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ekengren: Vad har hänt med Apple tangentbordet som ligger högst upp på papperskorgen?

191906[/snapback]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser det ut hemma hos mig

 

IMG_3824.JPG

 

IMG_3826.JPG

 

Jag passade på att ta några bilder på skrivbordet innan jag börjar skriva på min exjobbsrapport. För snart kommer skrivbordet vara fullt av böcker, artiklar och andra lösa papper...

 

Jag avskyr kablar, men jag avskyr ännu mer att behöva ladda "stationära" saker. Så tangentbordet är därför USB-varianten. Dock har jag gjort ett hål i bordet och dragit ner alla kablar den vägen. På undersidan av bordet sitter det en USB-hub, så jag bara behöver dra upp en kabel till datorn. Musen ser lite vilsekommen ut bland alla fina apple-prylar, men funkar fint. Funderar dock på att byta ut den mot en Mighty Mouse. Bland framtidsplanerana finns även en platt skärm. iBookens 12" skärm är lite liten ibland ;)

 

Den vita "hyllan" till höger som skrivaren står på är ett litet hemmbygge av 2st vita hyllplan från Classe. Inte den vackraste skapelsen, men fungerar väldigt fint.

 

Lampan till höger används som skrivbordslampa för sena kvällar vid Mac:en. Jag spånar lite om man kan pilla in några dioder i iCruven, så den kan fungera som tangentbordsbelysning. Vad tror ni om den idén?

 

Saken till vänster är min mobil, en Qtek S100. Bästa telefonen som jag har haft! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack men tyvärr tjejens :whistling:

198078[/snapback]

Det vet jag om, men du skulle bra gärna vilja behålla den själv väl :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vet jag om, men du skulle bra gärna vilja behålla den själv väl  :)

198079[/snapback]

NÄÄÄÄ :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min lilla hacker och reparationshörna i källaren :lol:

Detta är var jag gömmer mig i på kvällarna när jag vill slippa kärringen. G3:an ni ser är preppad med OSX 10.4.2 Server och funkar mycket bra. 9600:an ni ser är bara en printserver, bara för att min printer är för gammal för att köras på något annat (LaserWriter 4/600 PS). Ölburkarna ni ser har jag druckit ur och kommer att gå i pant :P

191636[/snapback]

Hahaha, du ger mig gott samvete. Tack. :D

Jag byggde om våran tvättstuga till mörkrum en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste gnälla lite,

 

Funderar skarpt på köpa en Mac dom är ju så snyggt designare bra os o.s.v

 

Men nu när jag ser hur ni installerat era Maccar måste jag skämmas lite, fy fan va det ser ut sladdar o prylar överallt, trodde bara det hörde hemma hos PC nördarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...