Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Visa upp din datorhörna/lägenhet


.mp3

Rekommendera Poster

Hmm, undrar varför alla Mac-använde verkar ha det så snyggt? Eller är det bara folk med en snygg hörna som lägger upp bilder? Enligt min erfarenhet ser nämligen de flesta PC-hörnor ganska sunkiga ut... :)

 

Kanske är så att eftersom macen är så snygg vill man ha lite extra fint omkring den, sen blir det ju så att man inspireras av alla fina bilder i den här tråden. :storkram:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 5,8k
  • Created
  • Senaste svar

Det finns helt klart en "ringar på vattnet effekt" vad det gäller Apples prylar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr.Barbeque
Nytt skrivbord, Ikea Robin ihop med halva mitt gamla VIKA/AMON som var cirka 10 centimeter för högt för att kunna jobba bekvämt vid det längre stunder...

Och ja..jag sitter på en frottéhandduk... klädseln på stolen gör att man blir enormt statisk, reserman sig upp och råkar ta i metallbågen i ryggstödet får man sig såna smällar att ibland har jag trott att jag ska åka på hjärtstillestånd av dem, löste det med en low-tech lösning... frotté att sitta på :propellerbaver:

Ett tips som ibland hjälper mot statisk elektricitet är att ta sånt där sköljmedel som man har till tvättmaskinen. Ta på en trasa och gnid på på stolsdyna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr.Barbeque
Hmm, undrar varför alla Mac-använde verkar ha det så snyggt? Eller är det bara folk med en snygg hörna som lägger upp bilder? Enligt min erfarenhet ser nämligen de flesta PC-hörnor ganska sunkiga ut...:)

Nog mest de med snygga hörnor som lägger upp bilder, jag har t.ex. inte vågat lägga upp på min vanliga arbetsplats hemma i Lund eftersom det ser för jävligt ut ^^,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips som ibland hjälper mot statisk elektricitet är att ta sånt där sköljmedel som man har till tvättmaskinen. Ta på en trasa och gnid på på stolsdyna :)

 

Det ska jag ta och prova! den där stolen laddar upp sig värre än ringhals!! :toodeloo:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte särskilt snyggt, men får se till att fixa en snyggare hörna när jag har flyttat (Sista juli ungefär) :D Och lite efter det lär jag skaffa en MacBook :bultandehjarta: , så då blir det ju lite snyggare helt av sig själv ;)

 

(Obs - Bilden tagen med mobilkamera, därför är det halvrisig kvalité)

 

MvH/Boerworz

post-25662-1214494166.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker att det var ett glasbord? En bild som jag hade i minnet och hittade var: https://forum.macworld.se/index.php?act=att...st&id=33720

 

Tyvärr inte den. Liknande setup, men datorn var på med den lila galax(?)-bakgrunden. Sedan stod hans/hennes iPhone på laddning bredvid. Det var ett glasbord så man såg reflektionerna från allting inkl. bakgrunden. Nåja, spenderat flera timmar, bläddrat igenom HELA tråden och den finns inte kvar. Så synd. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt för dubbelpost, men fanns ingen edit-knapp på förra posten.

 

Som den idiot jag är så hade jag redan sparat bilden för länge sedan så låg redan på datorn. :P

 

Dock finns den inte kvar i den här tråden, så postar den igen ifall folk blev nyfikna när jag frågade efter den. ^^

 

actualmacdesktopbykempofl0.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner att jag måste städa här och visa min "hörna", förmodligen den tjejigaste so far :wub: jätterosa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner att jag måste städa här och visa min "hörna", förmodligen den tjejigaste so far :wub: jätterosa.

 

det vill vi gärna se :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tadaa min datorhörna :)

post-34057-1214518175.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt för dubbelpost, men fanns ingen edit-knapp på förra posten.

 

Som den idiot jag är så hade jag redan sparat bilden för länge sedan så låg redan på datorn. :P

 

Dock finns den inte kvar i den här tråden, så postar den igen ifall folk blev nyfikna när jag frågade efter den. ^^

 

OTROLIGT fint alltså! Väldigt inspirerande! :)

 

 

 

Douglas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har gjort en liten snabbskiss över hur mitt drömskrivbord skulle se ut :D

hyllorna till vänster är till för hela min datorsamling att stå på. det stora blocket i hörnet är en hurts, och sen ytan/det inbyggda bordet till höger är själva arbetsplatsen :D tänk er vad underbart det skulle vara;)

post-34057-1214524382.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt för dubbelpost, men fanns ingen edit-knapp på förra posten.

 

Som den idiot jag är så hade jag redan sparat bilden för länge sedan så låg redan på datorn. :P

 

Dock finns den inte kvar i den här tråden, så postar den igen ifall folk blev nyfikna när jag frågade efter den. ^^

 

actualmacdesktopbykempofl0.png

 

Så suktande att det nästan känns olagligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

arahael_swe
har gjort en liten snabbskiss över hur mitt drömskrivbord skulle se ut :D

hyllorna till vänster är till för hela min datorsamling att stå på. det stora blocket i hörnet är en hurts, och sen ytan/det inbyggda bordet till höger är själva arbetsplatsen :D tänk er vad underbart det skulle vara;)

 

Tänk dig sittandes vänd utåt rummet istället för stirrandes in i ett hörn. Har ingen bra lösning just nu, men jag tycker allt för många tränger in datorerna och sig själva och blir om möjligt ännu mer "osociala" när de sitter vid datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där iMacen med glasbordet (nej, jag tänker inte quota den, för då kommer det ta ännu längre tid att ladda upp den här tråden xD) ser nästan ut som om den skulle höra hemma i nån reklam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där iMacen med glasbordet (nej, jag tänker inte quota den, för då kommer det ta ännu längre tid att ladda upp den här tråden xD) ser nästan ut som om den skulle höra hemma i nån reklam.

 

FYI: Bilden sparas i webbläsarens cache, så hur många gånger den än visas så är det fortfarande samma bild som laddas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER
Förlåt för dubbelpost, men fanns ingen edit-knapp på förra posten.

 

Som den idiot jag är så hade jag redan sparat bilden för länge sedan så låg redan på datorn. :P

 

Dock finns den inte kvar i den här tråden, så postar den igen ifall folk blev nyfikna när jag frågade efter den. ^^

 

actualmacdesktopbykempofl0.png

 

åhh mitt dröm skrivbord verkligen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På den gamla G4 minin kör jag bland annat CorelDraw som är så buggigt att jag inte vill ha den på min intel maskin för den går i mitt tycke väldigt rassligt under rosetta, det ÄR ett gammalt program men jag kan inte vara helt utan det.

Likaså är inte drivisen till scannern heller helf förttroendeingivande så den får också rulla på minin, likaså dotterns alla barnspel, dessutom så fungerar den som fil(m)server...

 

Samt att jag inte hade lust att göra mig av med den när jag köpte iMacen, den är ju så gullig lilla minin :galetglad:

 

Och varför skulle man inte kunna ha två datorer om man nu råkar vara så lyckligt lottad att man efter 21 år i arbetslivet råkar ha råd med det och det är ens största hobby/intresse?

 

Ah! såg nu i din profil... jag kontrar: varför ska man ha två bärbara? ;) ha en bra dag!

 

Antalet datorer ifrågasätter jag inte, jag har ju 3st som du såg.

Nej jag har bara en bärbar, min MacBook fick ersätta min iBook.

Såg bara så intressant ut med två arbetsplatser bredvid varandra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antalet datorer ifrågasätter jag inte, jag har ju 3st som du såg.

Nej jag har bara en bärbar, min MacBook fick ersätta min iBook.

Såg bara så intressant ut med två arbetsplatser bredvid varandra. :)

 

Jag var nog lite överkänslig när jag svarade dig, jag hoppas jag inte framstod som sur? :pusspadig: Kompisar? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu så har jag städat och laddat kameran, ville egentligen vänta på nya objektivet men de kommer nästa vecka :(

Min älskade iBook G4 känns nästan antik nu, men jag tänker inte ge upp den än :bultandehjarta:

post-33943-1214586609.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu så har jag städat och laddat kameran, ville egentligen vänta på nya objektivet men de kommer nästa vecka :(

Min älskade iBook G4 känns nästan antik nu, men jag tänker inte ge upp den än :bultandehjarta:

 

Tjejigare rum får man leta efter :). Men det ser mysigt ut. Påminner om brorsans gamla etta, minus allt rosa då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...