Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Visa upp din datorhörna/lägenhet


.mp3

Rekommendera Poster

Vackert vackert, även om det inte ser så ergonomiskt ut... :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 5,8k
  • Created
  • Senaste svar

Tänkte på det med, ergonomin..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok Landberg nu får du ett uppdrag! :P

Care 2 Share that wallpaper!? ;)

helt offtopic, var hittade du dina Oliver Goldsmith Berwick glasögon? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?pic_id=234323.jpg

 

Så här ser det ut just nu. Får förhoppningsvis lite mer utrymme när jag flyttat in i lägenheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efterlysning: För ett litet tag sedan såg jag en väldigt fin bild här i tråden. Det var en ny fin iMac på ett glasbord. Fanns även en iPod och iPhone med på bilden. Minns att det såg väldigt snyggt ut, men efter nästan en timmes letande i tråden, så hittar jag den inte. Kanske den tagits bort eller dylikt. Någon som har bilden i fråga eller någon som tror sig veta vilken bild jag pratar om? Länka gärna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har postat i denna tråd tidigare men skickar ändå iväg ännu en bild. Tog denna idag och lade sedan upp den på Svenska blogghem.

 

post-19402-1205784367.jpg

 

 

Här har vi någon med smak! :galetglad:

Cafés artikel med Håkan Hellström var grym (Läser dock inte Café annars).

Läste du Kings artikel också?

 

Mvh Jimmy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efterlysning: För ett litet tag sedan såg jag en väldigt fin bild här i tråden. Det var en ny fin iMac på ett glasbord. Fanns även en iPod och iPhone med på bilden. Minns att det såg väldigt snyggt ut, men efter nästan en timmes letande i tråden, så hittar jag den inte. Kanske den tagits bort eller dylikt. Någon som har bilden i fråga eller någon som tror sig veta vilken bild jag pratar om? Länka gärna!

 

 

Är du säker på att det var en iMac? Det var inre den bilden med en stående skärm på ett glasbord?

 

Mvh

Jimmy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

arahael_swe
helt offtopic, var hittade du dina Oliver Goldsmith Berwick glasögon? =)

 

Märkte att man kan tolka det som om "jag hittade mina" men det ska läsas som "hittade på internet"

skulle gärna vilja ha ett par dock, riktigt fräsha!

 

För er som inte fattar vad vi dillar om http://arahael.blogspot.com/2008/06/oliver-goldsmith.html

 

Hade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att det var en iMac? Det var inre den bilden med en stående skärm på ett glasbord?

 

Mvh

Jimmy

 

Ja, det var en iMac, den nya modellen i aluminiumfärg. Minns exakt hur bilden såg ut. Den där lila rymd-bakgrunden och jag minns att allting återspeglades i glasbordet. Väldigt snygg bild som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min sataniskt röriga arbetsplats :D

post-7165-1214395752.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?pic_id=234323.jpg

 

Så här ser det ut just nu. Får förhoppningsvis lite mer utrymme när jag flyttat in i lägenheten.

 

Räcker inte en skärm?? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efterlysning: För ett litet tag sedan såg jag en väldigt fin bild här i tråden. Det var en ny fin iMac på ett glasbord. Fanns även en iPod och iPhone med på bilden. Minns att det såg väldigt snyggt ut, men efter nästan en timmes letande i tråden, så hittar jag den inte. Kanske den tagits bort eller dylikt. Någon som har bilden i fråga eller någon som tror sig veta vilken bild jag pratar om? Länka gärna!

Säker på att det va i den här tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säker på att det va i den här tråden?

 

Ja, självklart!

 

Antar att bilden inte finns kvar längre. Kanske är borta från sin hosting site. (vetifan, kanske var imageshack eller dylikt och något hänt..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr.Barbeque

Min sommarstugeplats, på loftet med utsikt över åkrarna och en Samsung 40"-tv inkopplad med HDMI till Macbooken för filmer och lite sådär =)

post-18987-1214412054_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min sommarstugeplats, på loftet med utsikt över åkrarna och en Samsung 40"-tv inkopplad med HDMI till Macbooken för filmer och lite sådär =)

 

Jaha..och nu blev man inte ett dugg avundsjuk inte..nädå..inte alls... :respekt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-32563-1213195669.jpg

 

 

Oh! Skitsnyggt! :)

 

Har ungefär samma setup (iMac och wireless).

 

Vad är de för högtalare? De såg riktigt fina ut! Och passar väl med iMacen!

 

Coolt med SF-skylten utanför, hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh! Skitsnyggt! :)

 

Har ungefär samma setup (iMac och wireless).

 

Vad är de för högtalare? De såg riktigt fina ut! Och passar väl med iMacen!

 

Coolt med SF-skylten utanför, hehe.

 

Det är Logitech Z4 (Z4i är vita/grå)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nytt skrivbord, Ikea Robin ihop med halva mitt gamla VIKA/AMON som var cirka 10 centimeter för högt för att kunna jobba bekvämt vid det längre stunder...

Och ja..jag sitter på en frottéhandduk... klädseln på stolen gör att man blir enormt statisk, reserman sig upp och råkar ta i metallbågen i ryggstödet får man sig såna smällar att ibland har jag trott att jag ska åka på hjärtstillestånd av dem, löste det med en low-tech lösning... frotté att sitta på :propellerbaver:

 

post-19122-1214427037.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkte att man kan tolka det som om "jag hittade mina" men det ska läsas som "hittade på internet"

skulle gärna vilja ha ett par dock, riktigt fräsha!

 

För er som inte fattar vad vi dillar om http://arahael.blogspot.com/2008/06/oliver-goldsmith.html

 

Hade!

ah okej då förstår ja. hehe. grymt snygga. säg till om du skulle råka stöta ihop med ett par till salu någonstans på internet eller butik:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nytt skrivbord, Ikea Robin ihop med halva mitt gamla VIKA/AMON som var cirka 10 centimeter för högt för att kunna jobba bekvämt vid det längre stunder...

Och ja..jag sitter på en frottéhandduk... klädseln på stolen gör att man blir enormt statisk, reserman sig upp och råkar ta i metallbågen i ryggstödet får man sig såna smällar att ibland har jag trott att jag ska åka på hjärtstillestånd av dem, löste det med en low-tech lösning... frotté att sitta på :propellerbaver:

 

Varför har man två datorer bredvid varandra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har man två datorer bredvid varandra?

 

På den gamla G4 minin kör jag bland annat CorelDraw som är så buggigt att jag inte vill ha den på min intel maskin för den går i mitt tycke väldigt rassligt under rosetta, det ÄR ett gammalt program men jag kan inte vara helt utan det.

Likaså är inte drivisen till scannern heller helf förttroendeingivande så den får också rulla på minin, likaså dotterns alla barnspel, dessutom så fungerar den som fil(m)server...

 

Samt att jag inte hade lust att göra mig av med den när jag köpte iMacen, den är ju så gullig lilla minin :galetglad:

 

Och varför skulle man inte kunna ha två datorer om man nu råkar vara så lyckligt lottad att man efter 21 år i arbetslivet råkar ha råd med det och det är ens största hobby/intresse?

 

Ah! såg nu i din profil... jag kontrar: varför ska man ha två bärbara? ;) ha en bra dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efterlysning: För ett litet tag sedan såg jag en väldigt fin bild här i tråden. Det var en ny fin iMac på ett glasbord. Fanns även en iPod och iPhone med på bilden. Minns att det såg väldigt snyggt ut, men efter nästan en timmes letande i tråden, så hittar jag den inte. Kanske den tagits bort eller dylikt. Någon som har bilden i fråga eller någon som tror sig veta vilken bild jag pratar om? Länka gärna!

 

Är du säker att det var ett glasbord? En bild som jag hade i minnet och hittade var: https://forum.macworld.se/index.php?act=att...st&id=33720

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, undrar varför alla Mac-använde verkar ha det så snyggt? Eller är det bara folk med en snygg hörna som lägger upp bilder? Enligt min erfarenhet ser nämligen de flesta PC-hörnor ganska sunkiga ut...:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...