Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Alla problem med Iphone 5


kvick10

Rekommendera Poster

Enda problemet jag stött på är att wifin är oerhört långsam. Ca 10 gånger långsammare än 3G.

Funderar på att lämna tillbaka min. Det här är inte acceptabelt. Kommer dock vänta ett tag tills det inte är brist på dem längre.

Vill inte gå utan telefon i massa veckor.

Tvärtom för mig. Otroligt mycket snabbare än 4s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Tvärtom för mig. Otroligt mycket snabbare än 4s.

 

Wifin på min 3GS är snabbare än min Iphone 5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Nån mer som har problem med att automatisk ljusstyrka inte fungerar? Funderar på om det kan vara ett mjuk eller hårdvaru fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån mer som har problem med att automatisk ljusstyrka inte fungerar? Funderar på om det kan vara ett mjuk eller hårdvaru fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som har problem med att apparns bara stänger ned utan förvarning (gäller även macworldappen) sen tappas wifin ibland.

Allt är uppdaterat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp samma problem! Får sätta phonen i flygplansläge sen funkar det igen. Ofta full mottagning på wifi ändå går det inte att surfa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sant att 3G inte aktivt används när du kör WiFi, men funktionen är ju fortfarande igång, vilket gör att den ändå genererar ett visst dränage av batteriet. Den måste trots allt känna av om/när du tappar WiFi osv. Vill du slå av det helt får du göra det i inställningar. Min drar definitivt mindre med enbart 3G än med WiFi påslaget och 3G aktiverat. Därför bara 3G nattetid.

Om du ändå stänger av halva luren när du ska sova så kan du väl samtidigt slå av även 3G? 2G/GPRS finns ju om någon ringer osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ändå stänger av halva luren när du ska sova så kan du väl samtidigt slå av även 3G? 2G/GPRS finns ju om någon ringer osv.

Självklart kan man göra det också om man känner att det är ett problem. Personligen fyller det inget syfte att gå in i ytterligare en inställning och även slå av 3G då min lur tappar max tre procent under natten (ca: 9 timmar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån mer som har problem med att automatisk ljusstyrka inte fungerar? Funderar på om det kan vara ett mjuk eller hårdvaru fel?

 

Nej den funkar som den ska på min. Säker på att det är du som inte missuppfattat hur den fungerar. Dra ner slidern lågt och sätt på automatisk ljusstyrka så ska du se att ljusstyrkan sänks. Om du har den i mitten kommer du inte märka ngn skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag upptäckt "so far" är att min iPhone5 tappar Wifi helt plötsligt, och kan gå ner till Edge istället. Har halebop nu. När jag hade Telia till min iPhone4 var det inga problem med detta. Nån annan som har detta problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja frågan e vad man ska göra åt problemet. Det ska väl komma en större uppdatering av Ios6 snart väl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inne i en telenor butik om powerknapp klickandet och han sa att det skulle vara så, och att dom som är skylt ex inte är så då vara används. Skinza knappen ska tydligen enligt telenor killen vara så ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KristerBlomberg

På min dotters 5:a uppför sig "power-knappen" (eller vad den kan tänkas heta) lite märkligt. Det är inte så att den skramlar eller är lös som vissa har haft problem med, utan det är i stället så att ibland när man trycker på den så händer det ingenting. Alltså som att telefonen inte registrerat trycket.

 

Fenomenet tycks inte vara kopplat till om man trycker hårt eller löst och det upplevs även som lite slump när det är problem och inte så jag får känslan av att det är relaterat till mjukvaran. Hon har OS version 6.0.1

 

Tankar / erfarenheter / råd?

 

Tack på förhand,

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har ni öht era mobiler i telefonläge under natten?

 

Är det för att ni alltid vill kunna bli uppringda eller är det någon annan anledning? Känns lite märkligt. ;)

 

Har f.ö. normal batteriförbrukning på min femma, tycker jag. Den är ungefär som med min 4S. Inga repor eller lösa knappar.

 

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har ni öht era mobiler i telefonläge under natten?

 

Är det för att ni alltid vill kunna bli uppringda eller är det någon annan anledning? Känns lite märkligt. ;)

 

Jag har haft mobil sedan tidigt nittiotal och jag har aldrig kommit på tanken att stänga av den nattetid. Förstår inte vitsen med en avstängd telefon. Så klart att de som vill ha tag på mig ska kunna få det oavsett vilken tid de ringer på dygnet. Ringer de på natten förmodar jag att det är viktigt. Med resonemanget att man ska stänga av sin mobbe nattetid så måste samma regel tillämpas isf på väggtelefonen. Jag har aldrig dragit ut mitt telefonjack nattetid på den fasta luren.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där är det väl jag som är gammaldags. :) Den fasta telefonen har jag heller aldrig dragit ur nattetid, just för att folk ska kunna nå mig om det är akut.

 

Men mobiltelefonen är annorlunda. Bara det faktum att folk kunde skicka sms när som helst (inte minst på fyllan), gjorde att jag stängde av mobilen på natten (eller satte den i flight mode, när det blev möjligt). Sedan fick man mejlen i mobilen, vilket gjorde det än mer angeläget att tysta telefonen på natten.

 

Och eftersom jag har kvar den fasta telefonen hemma, ser jag ingen anledning att även ha igång mobilen. De som vill kan nå mig ändå.

 

Hmm, nu när jag tänker efter, så har jag faktiskt dragit ur även den fasta telefonen nattetid. Det fanns en period då det kom väldigt skumma samtal på udda tider.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att man kan bli störd nattetid. Men jag älskar den nya funktionen Stör ej. Är inställd nattetid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att man kan bli störd nattetid. Men jag älskar den nya funktionen Stör ej. Är inställd nattetid.

Fast det vore bra om den hade fler inställningar, just nu känns den som en dålig lightversion av sidoknappen. Skulle vilja kunna ställa in den så att inga ljud eller notiser märks även om den används, just eftersom det stör det jag för tillfället gör. Epost har jag alltid tyst och vill jag att hela luren ska vara tyst så använder jag sidoknappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att den är lite fjuttigt. Jag saknar inställning för dagar. Inte ha samma läge på helgen som vardagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft min iPhone 5 (med Tele2 som operatör som jag även hade innan sedan ca 2 år tillbaka) som jag fick den 21 november och jag är i stort sett nöjd jämfört med iPhone 4S. Men det är en sak som jag reflekterat över och det är skärmens egenskaper, t ex på Instagram om man skrivit en kommentar och endera slarvfel i stavningen eller att jag vill ta bort en dito så på min iPhone 4S kunde man föra fingret v -> h så kom det upp en ikon som en papperskorg så att det gick att slänga bort kommentaren samt en "pil" för något ändamål som jag inte provat, nu till "problemet" detta kan jag inte göra på iPhone 5. Händer inget!

Är det någon mer som märkt utav detta och kanske till och med har en lösning eller helt enkelt kan säga mig vad det beror på skulle jag bli glad. smile.gif Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft min iPhone 5 (med Tele2 som operatör som jag även hade innan sedan ca 2 år tillbaka) som jag fick den 21 november och jag är i stort sett nöjd jämfört med iPhone 4S. Men det är en sak som jag reflekterat över och det är skärmens egenskaper, t ex på Instagram om man skrivit en kommentar och endera slarvfel i stavningen eller att jag vill ta bort en dito så på min iPhone 4S kunde man föra fingret v -> h så kom det upp en ikon som en papperskorg så att det gick att slänga bort kommentaren samt en "pil" för något ändamål som jag inte provat, nu till "problemet" detta kan jag inte göra på iPhone 5. Händer inget!

Är det någon mer som märkt utav detta och kanske till och med har en lösning eller helt enkelt kan säga mig vad det beror på skulle jag bli glad. smile.gif Tack!

 

Hej igen, nu har jag kommit på lösningen till detta lilla så kallade problem om någon skulle vara intresserad hur man gör för att kunna ta bort en felaktigt skriven kommentar och skriva en ny. Det visade sig så enkelt som att man skulle trycka på "Comment" och där går det sedan att föra fingret vä -> hö så får man upp en ikon med papperskorg som man trycker på för att slänga sin felaktiga kommentar. smile.gif Bra va! borstatanderna.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min dotters 5:a uppför sig "power-knappen" (eller vad den kan tänkas heta) lite märkligt. Det är inte så att den skramlar eller är lös som vissa har haft problem med, utan det är i stället så att ibland när man trycker på den så händer det ingenting. Alltså som att telefonen inte registrerat trycket.

 

Fenomenet tycks inte vara kopplat till om man trycker hårt eller löst och det upplevs även som lite slump när det är problem och inte så jag får känslan av att det är relaterat till mjukvaran. Hon har OS version 6.0.1

 

Tankar / erfarenheter / råd?

 

Tack på förhand,

Mvh

 

 

Har själv fått denna problem på sistone så funderar på att ringa apple. Själv tryckningen känns stabil och det klickar tydligt, men det är just att den inte reagerar alltid direkt som är så irriterande.

Hoppas de kan lösa det smidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen, nu har jag kommit på lösningen till detta lilla så kallade problem om någon skulle vara intresserad hur man gör för att kunna ta bort en felaktigt skriven kommentar och skriva en ny. Det visade sig så enkelt som att man skulle trycka på "Comment" och där går det sedan att föra fingret vä -> hö så får man upp en ikon med papperskorg som man trycker på för att slänga sin felaktiga kommentar. smile.gif Bra va! borstatanderna.gif

Bra med lösning, dock har detta knappast med iPhone 5 att göra, snarare en förändring i iOS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hade min femma tre veckor innan den plötsligt en natt blev grymt varm. Samtidigt dränerades batteriet med en jäkla fart. Jag stängde av den och på morgonen gick den inte att starta. Provade recovery och DFU-läge med felmeddelanden som resultat.

 

Inlämnad för reparation eller förhppningsvis utbyte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

POWERBUTTON FIX

Till alla er som har problem med powerknappen så finns det en lösning på youtube jag kan inte länka den för att jag skriver från iphonen men sök på powerbutton stuck fix. Det är nog några grammatik fel i inlägget jag skriver nu för att jag skriver snabbt, hoppas ni för står

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...