Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med CD/DVD-läsaren


danandersson

Rekommendera Poster

Av någon anledning fungerar helt plötsligt inte DVD-skivor (spel och filmer) i min iMac. Efter att den försökt läsa skivan en stund spottar den ut den. Gjorde sedan ett test med att stoppa in en CD-skiva, det gick alldeles utmärkt och den tog emot den.

 

Har försökt att googla på eventuella problem men får inte fram något alls.

 

Vet ni vad felet är? Vad kan jag göra åt det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är olika linser för CD och DVD. Kör en rengöringsskiva ett par tre gånger så kanske det löser sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är olika linser för CD och DVD. Kör en rengöringsskiva ett par tre gånger så kanske det löser sig.

 

Tack!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jupp CD och DVD har olika teknisk konstruktion, det är en annan täthet på informationen på DVD och därför avläses den med ett ljus som är av en annan våglängd. Så vad det visar sig i ditt fall är att DVD-delen i din enhet strular. Det kan vara smuts, men om det inte räcker med rengöringsskiva kan det vara så illa att du behöver lämna in den för justering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jupp CD och DVD har olika teknisk konstruktion, det är en annan täthet på informationen på DVD och därför avläses den med ett ljus som är av en annan våglängd. Så vad det visar sig i ditt fall är att DVD-delen i din enhet strular. Det kan vara smuts, men om det inte räcker med rengöringsskiva kan det vara så illa att du behöver lämna in den för justering.

 

Har bara haft datorn i 2 år så jag hoppas att en rengöringsskiva ska fungera. Spelar det någon roll vad det är för typ av skiva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara meddela att idén med rengöringsskiva fungerade. Tack för snabba svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...