Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Foton från min nya iPhone 5 överförs ej till bildström


UppiNorr

Rekommendera Poster

Som rubriken säger... Jag tar bilder och de sparas i kamerarullen, men de förs ej över till bildströmmen trots att allt är rätt konfigurerat. Detta sen jag bytte från min 4s (totalt återställd och överlåten till min son). Tar jag en bild i iPaden så hoppar bilderna in i bildströmmen. Tidigare bilder från när jag hade min 4s ligger kvar i bildströmmen på min iPhone 5, vilket visar att jag konfigurerat till att koppla till rätt bildström. Vet inte vad jag ska göra. Har stort behov av att alla bilder synkas

 

Edit: Tar jag foton med iPaden ser jag dom i bildströmmen på just iPaden och även på AppleTV:n men inte i iPhonen. Har även testat reset av telefonen samt att slå av och på bildströmmen med resultat att INGA av de gamla bilderna kom tillbaka till iPhonen så nu är bildströmmen där tom. :( Hjälp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tillägga att jag förstås befinner mig i ett trådlöst nätverk, hemma. Det är som om bilderna jag tar med just iPhone 5 inte "vill" synkas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koppla i och ur iCloud och se om det hjälper. Kan det ha något att göra med ditt Apple ID? Hm, märkligt detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att jag ska radera iCloud-kontot i iPhonen? Försvinner inte all annan synkroniserad info då? Eller menar du avsktivering av bildström? För det har jag redan testat. Tack för att du hjälper till. Apple-ID:t ska det inte vara några problem med. Funkar klanderfritt i övrigt och har haft det i flera år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vaff... Plötsligt laddas bilder ner igen. Och nya synkas mot iCloud/bildströmmen. Men jag fick bara tillbaka en bråkdel av de jag hade tidigare på iCloud. Vad beror det på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...