Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Värt att uppdaterat till Mountain Lion?


SarahOhrn

Rekommendera Poster

Såg att Mountain Lion-uppdateringen finns i Appstore på min dator, är det värt att uppdatera min Macbook air tro?! Eller finns det något som gör det sämre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt vilka förändringar det blir beror på vad du har for OS X idag, men jag tycker Mountain Lion är bra. Fungerar felfritt för mig och om man vill använda iCloud så ger Mountain Lion den bästa funktionaliteten för det. Dock kan en del av ens tidigare programvara vara inkompatibel, så man behöver senaste versionerna plus att man ej kan köra äldre Power PC program (program från tidigare än 2006).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt vilka förändringar det blir beror på vad du har for OS X idag, men jag tycker Mountain Lion är bra. Fungerar felfritt för mig och om man vill använda iCloud så ger Mountain Lion den bästa funktionaliteten för det. Dock kan en del av ens tidigare programvara vara inkompatibel, så man behöver senaste versionerna plus att man ej kan köra äldre Power PC program (program från tidigare än 2006).

 

Tror de är vanliga Lion jag fick med när jag köpte datorn nu i september

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ML är ingen "uppdatering". Det är en helt ny "fristående" version av OS X. Skulle påstå att klarar datorn av systemkraven för OS X 10.8 och om man kär OS X 10.7 så är köpet givet. Sitter du med OS X 10.6 så beror det på. Den är en jäkligt bra och stabil version av OS X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ML är ingen "uppdatering". Det är en helt ny "fristående" version av OS X. Skulle påstå att klarar datorn av systemkraven för OS X 10.8 och om man kär OS X 10.7 så är köpet givet. Sitter du med OS X 10.6 så beror det på. Den är en jäkligt bra och stabil version av OS X.

 

 

 

 

 

Ursäkta fel ordval då! :P

 

Men jag har idag 10.7.4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett om du vill gå till ML el inte, så finns det i a f en senare version av Lion för dig: 10.7.5 :crossfingers::yeahbaby:

 

 

 

 

Okej! Men är det inte "bättre" att installera mountain lion lika gärna? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej! Men är det inte "bättre" att installera mountain lion lika gärna? =)

Jovisst. Skall du ha ML tar du den direkt. Var bara om du inte skulle ha ML, så finns en senare version än den du har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta fel ordval då! :P

 

Men jag har idag 10.7.4

 

Inte menat så, mest ett klargörande då det ibland råder en missuppfattning om att 10.x-versionerna är gratis precis som 10.x.x-versionerna är. Ja, har du 10.7 och din dator klarar 10.8 så är 10.8 i alla avseende en polerad och förbättrad version än den du har. Väl värd investeringen på 149:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte menat så, mest ett klargörande då det ibland råder en missuppfattning om att 10.x-versionerna är gratis precis som 10.x.x-versionerna är. Ja, har du 10.7 och din dator klarar 10.8 så är 10.8 i alla avseende en polerad och förbättrad version än den du har. Väl värd investeringen på 149:-

 

Nä det såg jag ju att den kostade pengar! :)

 

Hur vet jag om min dator klarar 10.8?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst. Skall du ha ML tar du den direkt. Var bara om du inte skulle ha ML, så finns en senare version än den du har.

 

Okok och den är gratis eller? :) Bra att veta om jag nu inte köper ML

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okok och den är gratis eller? :) Bra att veta om jag nu inte köper ML

Jajamen. Man betalar för t ex 10.7, sen kommer 10.7.1, 10.7.2 osv varteftersom. De är ju oxå den del av 10.7 - den man betalt för.

 

Kolla med programuppdateringen i Äppelmenyn. Den borde ligga där. :crossfingers::yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...